تظاهرات معترضان به اظهارات ضدفلسطینی مدیر آنروا در غزه
کد خبر: 3974939
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶

تظاهرات معترضان به اظهارات ضدفلسطینی مدیر آنروا در غزه

جمعی از کارکنان آژانس امداد رسانی و کاریابی ملل متحد برای پناهندگان فلسطینی (آنروا) در اعتراض به سخنان مدیر این سازمان در گفت‌وگو با یک شبکه اسرائیلی خواستار استعفای وی شدند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روسیاالیوم، کارمندان آژانس امدادرسانی و کاریابی ملل متحد برای آوارگان فلسطین (UNRWA) در نوار غزه با محکوم کردن اظهارات ماتیاس شمالی مدیر این سازمان، در گفت‌وگو با یک کانال تلویزیونی اسرائیلی در غزه تجمع گسترده‌ای را ترتیب دادند.

صدها کارمند آنروا همراه با صدها نفر از مردم نوار غزه راهپیمایی کردند. جناح‌های فلسطینی حاضر در این راهپیمایی با اعلام اینکه دوره مسئولیت وی بدترین دوران برای فلسطینیان در تاریخ آنروا  بوده شعار «ماتیاس برو» سر دادند.

محمد غبن از اعضای هیئت مدیره کارکنان آنروا در مورد این راهپیمایی گفت: این راهپیمایی دلایل مختلفی دارد که مهمترین آنها اظهارات مدیر عملیاتی آژانس در نوار غزه در یک کانال اسرائیلی است.

وی افزود: شمالی علاوه بر امتناع از کمک به آوارگانی که به مدارس آژانس پناه بردند، 62 کودک از جمله دانش‌آموزان مدارس آنروا را که در اثر بمباران اسرائیل کشته شدند، فراموش کرد  و این با وظیفه اصلی او برای کمک به پناهندگان در زمان جنگ مغایرت دارد. 

وی افزود که مطابق اظهارات یکی از اعضای آنروا، ماتیاس شمالی پیش از این از لبنان اخراج شد و سوریه از پذیرفتن وی امتناع ورزید و سپس وی را به نوار غزه فرستادند.

شمالی در اظهارات قبلی خود به کانال 12 اسرائیل گفته بود که او در دقت موشک‌های  اسرائیل در نوار غزه شک ندارد و عملیات اسرائیل علیه غزه را حرفه‌ای خوانده بود.

وی بعدا در بیانیه‌ای از اظهارات خود که باعث آزردگی خاطر خانواده قربانیان حملات اسرائیل علیه غزه شد عذرخواهی کرد. 

انتهای پیام
captcha