اسرائیل محاصره نوار غزه را پایان دهد / پیش‌شرطی برای آغاز بازسازی غزه نداریم
کد خبر: 3975089
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۲
نماینده اتحادیه اروپا در فلسطین:

اسرائیل محاصره نوار غزه را پایان دهد / پیش‌شرطی برای آغاز بازسازی غزه نداریم

نماینده اتحادیه اروپا در فلسطین امروز در کنفرانسی مطبوعاتی در نوار غزه با اشاره به اینکه این اتحادیه هیچ شرطی برای آغاز بازسازی نوار غزه نگذاشته است، بر حمایت اروپا از راه‌حل سیاسی در نوار غزه و کل فلسطین تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، نماینده اتحادیه اروپا در فلسطین تصریح کرد اتحادیه اروپا هیچ پیش‌شرطی برای بازسازی غزه نگذاشته است، اما خواهان انجام اقدامات مهمی شده که وحدت رهبری در فلسطین و رفع محاصره اسرائیل از جمله آن‌هاست. وی که در کنفرانسی مطبوعاتی در جلو ویرانه‌های برج جلاء سخن می‌گفت که در حملات اخیر اسرائیل مورد هدف قرارگرفته و ویران شد، گفت اتحادیه اروپا هم‌اکنون در حال ارزیابی و برآورد میزان خسارات وارده به نوار غزه در جنگ اخیر است و به زودی ارائه خدمات ضروری آغاز خواهد شد.

نماینده اتحادیه اروپا در امور فلسطین خاطرنشان کرد که از نظر این اتحادیه، بازسازی نوار غزه نیازمند برداشتن محاصره اسرائیل است تا افراد بتوانند آزادانه تردد کنند و همچنین این امر نیازمند آزادی تجارت نیز خواهد بود.

وی بر ضرورت در پیش گرفتن راه‌حل سیاسی نه تنها در نوار غزه، بلکه در تمام سرزمین‌های فلسطینی شد. در این راستا، نماینده اتحادیه اروپا خواهان تداوم عمل به آتش‌بس در غزه شد و همچنین با قربانیان جنگ اخیر در غزه ابراز همدردی کرد. وی همچنین از تلاش‌های مصر برای برقراری آتش‌بس تقدیر کرد.

نماینده اتحادیه اروپا در فلسطین در پایان اظهار کرد اتحادیه اروپا و سازمان ملل تمام تلاش خود را برای رساندن کمک‌های ضروری در زمینه غذا و دارو به نوار غزه تداوم خواهند بخشید. وی در پایان یادآور شد که اتحادیه اروپا در گام نخست ۳۴ میلیون یورو برای کمک به نوار غزه اختصاص داده است.

انتهای پیام
captcha