یحیی السنوار: جنگ بعدی با اسرائیل چهره خاورمیانه را تغییر خواهد داد
کد خبر: 3975737
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷

یحیی السنوار: جنگ بعدی با اسرائیل چهره خاورمیانه را تغییر خواهد داد

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در منطقه نوار غزه تأکید کرد که اگر نبرد با رژیم صهیونیستی تکرار شود، شکل خاورمیانه تغییر می‌کند.

یحیی السنوار: جنگ بعدی با اسرائیل چهره خاورمیانه را تغییر خواهد کرد

به گزارش ایکنا؛ به نقل از المیادین، «یحیی السنوار»، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس فلسطین(حماس) در منطقه غزه امروز، 15 خردادماه، در دیدار با شماری از نویسندگان و اساتید دانشگاه‌های این منطقه اظهار کرد: اگر نبرد با رژیم صهیونیستی تکرار شود، شکل خاورمیانه تغییر خواهد کرد.
 
وی افزود: انتفاضه ساکنان کرانه باختری و فلسطینیان ساکن در اراضی اشغالی تحت سیطره اسرائیل فشار بیشتری نسبت به موشک‌های مقاومت در حمله اخیر اسرائیل به غزه به این رژیم وارد کرد، این در حالی است که هروله برخی کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل، شکاف گروه‌های فلسطینی و اوضاع بین‌المللی، اسرائیل را به این تجاوز ترغیب کرد.

السنوار گفت: مقاومت ثابت کرد که مسجدالاقصی حامیان و مدافعانی دارد و نقشه‌های رژیم صهیونیستی برای هدف قرار دادن آن را ناکام می‌گذارد. 
 
وی اضافه کرد: در جنگ اخیر مقاومت تنها ۵۰ درصد از توانایی خود را به کار گرفت و رژیم اشغالگر هزاران بار ضعیف‌تر از تار عنکبوت بود.

این رهبر عالی حماس تأکید کرد: هدف اسرائیل این بود که نیمی از مقاومت را از بین ببرد و غزه را به ده‌ها سال قبل بازگرداند، اما شکست بزرگی خورد و مقاومت ما سرپا ماند و اگر آن‌ها برای نبرد بازگردند ما نیز بازخواهیم گشت.

به گفته السنوار، رژیم صهیونیستی قصد داشت تا بیش از ۱۰ هزار تن از نیروهای مقاومت غزه را به شهادت برساند، اما نتوانست بیش از ۹۰ نیروی مقاومت را شهید کند.

رئیس جنبش حماس در غزه همچنین در خصوص میزان موفقیت اسرائیل در تخریب تونل‌های مقاومت نیز گفت که صهیونیست‌ها نتوانسته‌اند بیش از سه درصد تونل‌ها را تخریب کنند.

او در خصوص بازسازی و بهبود وضعیت ساکنان غزه نیز گفت که شرایط زندگی مردم غزه و تک تک ساکنان باید به طور ملموس تغییر یابد و حماس به کمتر از این قانع نخواهد شد.

درگیری رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین در ۲۰ اردیبهشت‌ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تعرض‌ها در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد و پس از ۱۲ روز پایان یافت.
انتهای پیام
captcha