تشریح فعالیت کانون‌های مساجد البرز در آستانه انتخابات
کد خبر: 3975948
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳

تشریح فعالیت کانون‌های مساجد البرز در آستانه انتخابات

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز بیان کرد: کانون‌های مساجد استان، 40 ویژه‌برنامه‌ مختلف را در آستانه انتخابات برگزار می‌کنند که یکی از آن‌ها بصیرت‌افزایی برای جوانان به‌ویژه رأی اولی‌هاست.

تشریح فعالیت کانون‌های مساجد البرز در آستانه انتخابات

حجت‌الاسلام کاظم شکری، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: شرکت و حضور حداکثری در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ و رأی به نامزدهای مورد نظر، قطعا باعث بهبود شرایط و پیشرفت و حرکت رو به جلو می‌شود.

وی تأکید کرد: وقتی که با نگاه کارشناسی شیوه حکومت‌داری جوامع را بررسی می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که حکومت‌هایی توانسته‌اند سیر موفقیت خود را تکمیل کنند و ماندگار شوند که مردم را در کار خود همراه کرده و به عبارت دیگر مشارکت آحاد جامعه در مسائل جامعه را رقم زدند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد البرز بیان کرد: مردم ارزش و جایگاه ویژه‌ای در نظام اسلامی دارند و هنگامی که تاریخ جهان را ورق می‌زنیم با تمدن‌ها و حکومت‌های مختلفی مواجه می‌شویم که هرکدام به شیوه خاص، جامعه خود را در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی اداره می‌کردند.

این مسئول تصریح کرد: دین مبین اسلام نیز با آن منطق زیبا و عدالت بی‌نقض خود مردم را در طول تاریخ همراه خود داشته است و تاریخ معاصر انقلاب اسلامی ایران نیز به همین مسئله گواهی می‌دهد.

شکری گفت: این انقلاب یک انقلاب کاملا مردمی بوده است از طرف دیگر مشارکت و حضور در انتخابات در واقع زنده نگه داشتن دین اسلام است، همان‌طور که رهبر معظم انقلاب در این رابطه می‌فرمایند: «هرکس پای صندوق رأی می‌آید، در واقع رأی به جمهوری اسلامی، رأی به قانون اساسی و رأی به مواد غیرقابل تغییر قانون اساسی، یعنی اسلام و ارزش‌های اسلامی می‌دهد.»

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های کانون‌های مساجد البرز برای انتخابات پیش‌رو، بیان کرد: کانون‌های مساجد استان 40 ویژه‌برنامه‌ مختلف را در آستانه انتخابات برگزار می‌کنند که یکی از آن‌ها بصیرت‌افزایی برای جوانان به‌ویژه رأی اولی‌هاست.

شکری اضافه کرد: این برنامه‌ها در قالب جلسات بصیرت‌افزایی به‌صورت حضوری و یا جلسات وبیناری با کارشناسان مطرح و دانشگاهی، اساتید حوزه علمیه و کارشناسان مسائل سیاسی در خبرگزاری‌ها و جراید استان برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: دکتر زاکانی، دبیر ستاد کانون‌های مساجد کشور نیز از طریق شبکه مجازی و کانال‌های کانون برای اعضا و مدیران کانون برنامه سخنرانی اجرا و در زمینه ابعاد مختلف شخصیتی امام راحل، بصیرت‌افزایی در حوزه انتخابات به بیان مطالبی می‌پردازند.

مسئول کانون مساجد استان البرز اظهار کرد: با توجه به مجازی‌ شدن فعالیت‌های کانون مساجد، این کانون‌ها از طریق فضای مجازی در مباحث ایجاد اشتیاق و بصیرت‌افزایی به‌منظور حضور حداکثری و آگاهانه مردم به انتشار کلیپ‌ها، پیام‌های صوتی و تصویری در قالب موشن‌گرافی و اینفوگرافی می‌پردازد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه کانون مساجد استان به هیچ وجه به‌صورت مستقیم از گروه خاصی حمایت نمی‌کنند، گفت: همچنین کانون مساجد سراسر استان به هیچ وجه نمی‌توانند از وسایل و ابزارهای دولتی در جهت حمایت و یا رد کاندیدهای ریاست جمهوری و یا شورای شهر استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha