حماس: برای رفع محاصره غزه به دشمن باج نمی‌دهیم
کد خبر: 3983829
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰

حماس: برای رفع محاصره غزه به دشمن باج نمی‌دهیم

سخنگوی حماس رفع محاصره غزه برای برخورداری ساکنان این منطقه از زندگی شرافتمندانه را حق آنها خواند و گفت: مقاومت فلسطین به دشمن صهیونیستی باج نمی‌دهد و پرونده مبادله اسرا ارتباطی با محاصره غزه ندارد.

به گزارش ایکنا به نقل از کانال تلگرامی رادیو صوت القدس، حازم قاسم، سخنگوی حماس گفت که صحبت‌های رسانه‌های صهیونیستی از پیشرفت در مبادله اسرا میان گروه‌های مقاومت و رژیم صهیونیستی، متوجه افکار عمومی داخل سرزمین‌های اشغالی است.

سخنگوی حماس گفت: دشمن هنوز برای نهایی کردن مبادله اسرا طفره می‌رود و هیچ پیشرفتی در این پرونده حاصل نشده است، زیرا آنچه که دشمن مطرح می‌کند، خواسته‌های مقاومت فلسطین را پاسخ نمی‌دهد و مقاومت، پرونده تبادل اسرا را با صبر بزرگی اداره می‌کند.

قاسم تأکید کرد: رژیم اشغالگر می‌خواهد چهره ارتش خود را از طریق تشدید محاصره و در تنگنا قرار دادن فرزندان ملت فلسطین و توقف بازسازی غزه ترمیم کند.

وی افزود: ما تأکید کردیم که اوضاع قدس و تداوم محاصره غزه از خطرناک‌ترین صاعقه‌های انفجار مجدد اوضاع است و به همه میانجی‌ها اطلاع دادیم که اسرائیل به هیچ وجه نمی‌تواند از ما باج بگیرد.

سخنگوی حماس با اشاره به وعده توخالی رژیم صهیونیستی برای تسهیل تدریجی ورود کمک‌ها و کالاها به غزه برای بازسازی این منطقه گفت: مهم‌تر از همه این است که اوضاع به روال قبل از تجاوز اخیر بازگردد. ما برای رفع محاصره غزه اصرار داریم تا مردم ما از زندگی شرافتمندانه برخوردار باشند.

 قاسم با اشاره به تأکید قطر بر تداوم تلاش‌های خود برای کمک به غزه گفت: موضع حماس این است که ورود هر کمکی حق ملت فلسطین است و ما در این جنبش می‌خواهیم که فرزندان ملت فلسطین از کمک‌های قطر برخوردار شوند و این حق آنهاست.

رژیم صهیونیستی از زمان ایجاد آتش‌بس با گروه‌های مقاومت در غزه شروط آتش‌بس در خصوص رفع محاصره غزه را عملی نکرده و آن را به آزادی اسرای خود که در بند مقاومت فلسطین هستند، منوط کرده است.

انتهای پیام
captcha