تعداد شهدا و مجروحان انفجار شهرک صدر بغداد به 80 نفر رسید
کد خبر: 3985493
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۹

تعداد شهدا و مجروحان انفجار شهرک صدر بغداد به 80 نفر رسید

بر مبنای گزارش انتشار یافته توسط بخش رسانه‌ای سازمان‌های امنیتی عراق شمار شهدای انفجار دیروز شهرک صدر بغداد به 30 نفر و شمار مجروحان نیز به 50 نفر رسیده است.

تعداد شهدا و مجروحان انفجار شهرک صدر بغداد به 80 نفر رسید

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری عراق، بخش رسانه‌ای سازمان‌های امنیتی عراق امروز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد آسیب دیدگان انفجار انتحاری در شهرک صدر بغداد به 80 شهید و زخمی رسیده است.

در بیانیه این بخش که در خبرگزاری عراق انتشار یافته، آمده است: با پیگیری دقیق جزئیات این حادثه جنایت‌کارانه که روز گذشته در شهرک صدر در شرق پایتخت، بغداد رخ داد و طی آن شماری از شهروندان بی‌گناه به شهادت رسیده و مجروح شدند، علاوه بر اطلاعات اولیه اعلام شده توسط این بخش رسانه‌ای، اعلام می‌کنیم که پس از تکمیل گزارش‌های فنی مواد منفجره و کارشناسان پزشکی قانونی و انجام بررسی‌های فنی از صحنه جرم، مشخص شد، این انفجار توسط یک تروریست انتحاری با جلیقه انفجاری صورت گرفته است؛ و انفجار این جلیقه منجر به شهادت 30 شهروند و مجروح شدن 50 شهروند دیگر شده است.

همچنین در پایان تأکید شده است که نیروهای امنیتی عراق تمام تلاش خود را برای جمع‌آوری اطلاعات دقیق و سپس تعقیب و دستگیری عاملان این انفجار خواهند کرد و این جنایتکاران را مجازات خواهند کرد.

در پی انفجار دیروز در شهرک صدر بغداد، نخست‌وزیر عراق برخی از مقامات امنیتی را برکنار کرد. شمار زیادی از رهبران کشورهای مختلف جهان این حادثه را به مقامات عراق تسلیت گفته‌اند.

انتهای پیام
captcha