احتمال تمدید حبس انفرادی رئیس جنبش اسلامی فلسطین
کد خبر: 3989476
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴

احتمال تمدید حبس انفرادی رئیس جنبش اسلامی فلسطین

دادستانی رژیم صهیونیستی بر خلاف درخواست‌های مکرر برای آزادی شیخ رائد صلاح، رئیس جنبش اسلامی فلسطین که از یک سال پیش بدون دلیل موجهی بازداشت شده است و در حبس انفرادی به سر می‌برد، تمدید حبس انفرادی او را خواستار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، دادستانی رژیم صهیونیستی تمدید حبس انفرادی شیخ رائد صلاح، رئیس جنبش اسلامی را به مدت 6 ماه دیگر درخواست کرد.

خالد زبارقة، وکیل شیخ صلاح درخواست دادستانی رژیم صهیونیستی را غیرمنتظره خواند و گفت: دادگاه مرکزی اسرائیل در بئر السبع در جنوب سرزمین‌های اشغالی امروز این درخواست را بررسی می‌کند.

وی افزود: شیخ رائد صلاح از یک سال پیش در حبس انفرادی است و حالا دادستانی کل خواهان تمدید حبس انفرادی او برای شش ماه دیگر است.

شیخ صلاح در زندان رامون در صحرای نقب به سر می‌برد و نهادهای حقوق بشری بارها در خصوص ادامه بازداشت بدون توجیه و محدودیت‌های شدیدی که علیه او اعمال می‌شود، ابراز نگرانی کردند.

کمیته آزادی‌ها در سرزمین‌های اشغالی سال ۴۸ هم در بیانیه‌ای به مناسبت سالروز اسارت شیخ رائد صلاح گفت: حکم زندانی شدن شیخ رائد خود ظالمانه بوده چه برسد به اینکه بی‌هیچ توجیه یا دلیل محکمی در حبس انفرادی به سر می‌برد و فقط به دلیل انتقام‌گیری از شخصیت شیخ، این فشارها بر او وارد می‌شود.

این کمیته، انتقال شیخ صلاح از زندان رامون در بئر السبع در صحرای نقب به زندانی در نزدیکی محل سکونت او و لغو فوری حبس انفرادی او را خواستار شد.

کمیته مذکور تأکید کرد: دلیل اینکه شیخ صلاح را در زندان رامون اسیر کرده‌اند این است که به دلیل مسافت جغرافیایی زیاد آن، خانواده‌اش هم برای ملاقات با او دچار مشقت شوند.

کمیته آزادی با اشاره به برنامه خود برای انجام یک سری اقدامات اعتراضی علیه اداره زندان‌ها به دلیل وضعیت شیخ صلاح گفت: در نخستین گام در روز سیزدهم آگوست جاری(این هفته) نماز جمعه را برابر زندان رامون برگزار می‌کنیم و گام‌های دیگر را هم به وقتش اعلام خواهیم کرد.

شیخ رائد صلاح که از ۲۰۱۸ در حبس خانگی به سر می‌برد، اسفند ۱۳۹۸ از سوی دادگاهی در شهر حیفا فلسطین اشغالی به ۲۸ ماه حبس محکوم و از مرداد ۱۳۹۹ به اسارت گرفته شد.  

منابع امنیتی صهیونیستی نیز اخیراً اعتراف کردند که پس از گذشت شش سال از ممنوع شدن فعالیت جنبش اسلامی در سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸، برخی معلومات و داده‌های امنیتی نشان می‌دهد که این جنبش به شیوه تدریجی و جزئی فعالیت خود را به‌ویژه پس از تنش و درگیری‌های اخیر در اراضی اشغالی در جریان نبرد سیف‌القدس ازسرگرفته است.

انتهای پیام
captcha