وقتی ضربه‌های کرونا در عزاداری‌های پایتخت حسینیت بی‌اثر می‌شود
کد خبر: 3990035
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳

وقتی ضربه‌های کرونا در عزاداری‌های پایتخت حسینیت بی‌اثر می‌شود

اردبیل، پایتخت حسینیت که از جایگاه بالایی در عزاداری و سوگواری اباعبدالله‌الحسین(ع) برخوردار است با اقدامات ابتکاری و خلاقانه، امسال نیز عزادارای را به بهترین نحو ممکن برگزار می‌کند تا کرونا هیچ تأثیری در سوگواری مردم حسینی اردبیل نداشته باشد.

رضازاده// وقتی ضربه‌های کرونا در عزاداری‌های پایتخت حسینیت بی‌اثر می‌شودبه گزارش ایکنا از اردبیل، اردبیل پایتخت حسینیت که از جایگاه بالایی در عزاداری و سوگواری اباعبدالله‌الحسین(ع) برخوردار است با اقدامات ابتکاری و خلاقانه، امسال نیز عزادارای را به بهترین نحو ممکن برگزار می‌کند تا کرونا هیچ تأثیری در سوگواری مردم حسینی اردبیل نداشته باشد.

 ماه محرم از راه رسید و عزاداران باز هم با برافراشتن بیرق‌های حسینی روانه کوچه و بازار شدند و عشق و ارادت خود را به مقام سیدالشهدا(ع) نشان داده و به سوگواری ماه محرم می‌پردازند.

حسینی‌های اردبیلی هیچ‌گاه نمی‌توانند لحظه‌ای از عزاداری‌هایشان به خصوص در ماه محرم عقب بمانند و همیشه از چندین روز گذشته به استقبال ماه محرم می‌روند، به طوری که عزاداری‌های محرم اردبیل زبانزد جهان اسلام است.

وضعیتی که در آن شیعیان امام حسینی و اباالفضلی اردبیل به دلیل حاکمیت کرونا ذره‌ای از عشق و محبتشان در این ایام کم نشد، بلکه بیشتر از گذشته و با روش‌های مختلف به عزاداری پرداختند و با استفاده از روش‌های متنوع به ادای نذری‌ها پرداختند و فضای باز را به برگزاری مراسمات عزاداری اختصاص دادند.

دارالارشاد اردبیل با بی‌اثر کردن کرونا در برگزاری مراسمات معنوی و مذهبی برنامه‌های خوبی در نظر گرفته و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و موازین مربوطه عزاداری‌های ماه محرم را نیز برگزار خواهد کرد.

مردم امسال با پخش نذری‌های متنوع اعم از ماسک، مواد ضدعفونی‌کننده و بسته‌های مواد غذایی بسته‌بندی شده از انتشار کرونا و انتقال زنجیره انتقال به اندازه قابل توجهی جلوگیری می‌کنند تا هر چه سریع‌تر ریشه ویروس منحوس کرونا از کشورمان قطع شود.

عزاداران اردبیلی ضوابط ستاد مقابله با کرونا را رعایت کنند

در این باره، شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، عزادارای شیعیان حسینی اردبیل را بلامانع عنوان کرد و اظهار کرد: امیدواریم با رعایت همه‌جانبه ضوابط ستاد مقابله با کرونا در این زمینه هیچ مشکلی پیش نیاید.

وی با اشاره به این که مهم‌ترین راه حفظ سلامتی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک است، بیان کرد:‌ امیدواریم با همکاری و مشارکت همه‌جانبه بتوانیم در راستای ریشه‌کردن کردن این ویروس منحوس گام برداریم.

حبیب‌زاده تصریح کرد: حفظ سلامتی عزاداران در حال حاضر از هر مسئله دیگری حائز اهمیت‌تر بوده و به همین منظور انتظار می‌رود اقدامات نظارتی و بازرسی در این ایام تشدید شود.

به امید روزی که دیار دارالارشاد و دارالعرفان اردبیل به دور از هر گونه مشکل و بیماری بار دیگر در بازار سرپوشیده‌اش مراسم سنتی سینه‌زنی و زنجیرزنی با حضور اردبیلی‌ها برقرار باشد.

انتهای پیام
captcha