ترویج فرهنگ عاشورایی در فضاسازی شهر کرمان
کد خبر: 3990776
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان بیان کرد:

ترویج فرهنگ عاشورایی در فضاسازی شهر کرمان

محمد جهانشاهی اظهار کرد: به‌ منظور تبیین سیره حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و ترویج فرهنگ عاشورایی، فضاسازی شهر کرمان امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته بوده است.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمد جهانشاهی، معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان با اشاره به شیوع ویروس کرونا و وجود محدودیت‌ها برای برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) در ایام محرم، گفت: به‌منظور تبیین سیره حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و ترویج فرهنگ عاشورایی، شهر کرمان امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته فضاسازی شده است.

جهانشاهی از طراحی و چاپ بنر توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان به مناسبت ایام محرم خبر داد و گفت: برای فضاسازی محیطی، بنرها مزین به شعارهای «زیر عَلَمت امن‌ترین جای جهان است» و «نسل به نسل در پناه حسینیم»، برای نمایش بر روی بیلبوردها و پرتابل‌های شهریِ متعلق به این سازمان، طراحی، چاپ و نصب شده است.

وی افزود: همچنین برای فضاسازی مناسب سطح شهر در ایام محرم، ضمن هماهنگی با تعدادی از هنرمندان گرافیست کرمانی، آثار تایپوگرافی هنرمندان در سطح شهر اکران شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان، با اشاره به همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان با شوراهای اجتماعی محله و شهردارمحله‌ها به‌مناسبت ماه محرم، افزود: همکاری برای چاپ بنر و فراهم‌کردن سایر تجهیزات مورد نیاز هیئت‌های مذهبی نیز، از دیگر اقدامات بوده که در این راستا با 20 هیئت مذهبیِ شهر کرمان مشارکت داشته‌ایم.

معاون شهردار کرمان ادامه داد: همچنین برای فضاسازی محیطی و سر درِ مناطق شهری و سازمان‌های وابسته به شهرداری کرمان، توسط این سازمان بنرهایی با محتوای محرمی طراحی و چاپ شده و برای نصب به مناطق و سازمان‌ها تحویل داده شده است.

جهانشاهی به برپایی آیین تعزیه‌خوانی در پارک «شهید مطهری» اشاره کرد و گفت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته با همکاری هیئت «فاطمیون»، در پارک «شهید مطهری» به مدت 10 شب آیین تعزیه‌خوانی سرور و سالار شهیدان(ع) برپا است.

وی افزود: برپایی مراسم عزاداری امام حسین(ع) و یاران باوفایش، همراه با برپایی موکب در فرهنگ‌سرای «کوثر» شهرداری کرمان با همکاری هیئت «زینبیون» از دیگر اقدامات است.

معاون شهردار کرمان ادامه داد: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در مراسم عزاداری، ویژه‌برنامه‌ «نذر سلامت» با توزیع بیش از 5000 ماسک در مراسم عزاداری در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان بیان کرد: ویژه‌برنامه‌ «محله پرچمدار» با شعار «هر خانه یک پرچم» نیز از دیگر برنامه‌ها است که امسال به‌صورت آزمایشی در دوسه محله‌ شهر کرمان شروع شده است. در این برنامه، به شهروندان میله پرچم و پرچم جهت نصب بر سر درِ خانه‌ها و مغازه‌ها تحویل داده می‌شود.

انتهای پیام
captcha