شهر کرمان سیاه‌پوش شد + عکس
کد خبر: 3990758
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹

شهر کرمان سیاه‌پوش شد + عکس

همزمان با فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، اباعبدالله‌الحسین(ع) و یاران آن حضرت، شهر کرمان یکپارچه سیاه‌پوش شد.

به گزارش ایکنا از کرمان، محسن پوراسماعیلی، سرپرست شهرداری کرمان در گزارشی از اقدامات شهرداری کرمان در آماده‌سازی شهر به‌مناسبت ایام محرم با اشاره به فضاسازی ویژه‌ شهر در محرم امسال، گفت: با توجه به شیوع کرونا و محدودیت برگزاری مراسم و تجمع در ایام محرم، عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) انتظار دارند فضاهای شهر به‌صورت ویژه‌ای مزین شود و شهرداری نیز تمام تلاش خود را برای ایجاد حال و هوای محرم در تمام سطح شهر به‌کار گرفته است.

پوراسماعیلی افزود: علاوه بر نصب بیرق، پارچه، بنر و پرچم‌های عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع) و استفاده از بیلبوردهای موجود در سطح شهر، برخی از پارک‌ها نیز برای برگزاری مراسم عزاداری با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه اقدامات شهرداری درخصوص فضاسازی شهر برای ایام محرم فراتر از تکلیف و برآمده از عشق به اباعبدالله‌الحسین(ع) است، بیان کرد: امسال طرح «نذر سلامت» در قالب توزیع ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در بین عزاداران حسینی در محل‌های برگزاری مراسم عزاداری به‌صورت جدی انجام می‌شود.

سرپرست شهرداری کرمان با تأکید بر ضرورت رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد مقابله کرونا، افزود: تلاش کرده‌ایم تمام دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و هیئت‌های عزاداری رعایت شود و در صورت مشاهده‌ هرگونه تخطی از پروتکل‌های اعلام‌شده، برخورد جدی صورت می‌گیرد.

پوراسماعیلی با اشاره به همکاری شهرداری در اجرای طرح «هر خانه یک پرچم»، یادآور شد: در ایام محرم امسال، طرح «هر خانه یک پرچم» در شهرک «جنت» و بلوار «آیت‌الله سعیدی» با پشتیبانی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha