فلسطین خواستار حمایت جامعه بین‌‌الملل از قدس شد
کد خبر: 3992378
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰

فلسطین خواستار حمایت جامعه بین‌‌الملل از قدس شد

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای از جامعه بین‌المللی به ویژه شورای امنیت و سازمان یونسکو خواست تا از قدس و مقدسات آن حمایت کنند.  

به گزارش ایکنا به نقل از الوطن، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه خود از شورای امنیت و سازمان تربیت، علوم و فرهنگ(یونسکو) وابسته به سازمان ملل متحد خواست تا قراردادهای سازمان ملل در خصوص قدس و مقدسات آن و توقف جنایات رژیم صهیونیستی را اجرایی کنند.
 
این وزارتخانه همچنین افزایش اشغالگری رژیم اسرائیل، ساخت شهرک‌های صهیونیستی بیشتر در اطراف قدس، هتک حرمت پی‌درپی مسجدالاقصی و حفاری‌های متعدد در زیر این مسجد را در جهت تلاش این رژیم برای یهودی‌سازی قدس اشغالی و خالی کردن این شهر از فلسطینیان توصیف کرد.
 
در این بیانیه که به مناسبت پنجاه و دومین سال جنایت آتش‌زدن مسجدالاقصی صادر شده، آمده است که آتش‌سوزی عمدی مسجدالاقصی همچنان با شکل‌های خطرناک‌تر ادامه دارد که شامل تلاش اشغالگران برای تغییر وضعیت تاریخی و قانونی قدس و تخریب این مسجد با حفاری‌های متعدد و همچنین حملات روزانه شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی با حمایت نظامیان اشغالگر است.
 
وزارت خارجه فلسطین تأکید کرد که حملات اشغالگران صهیونیست علیه مسجدالاقصی و سایر مقدسات اسلامی و مسیحی قدس بخشی از پروژه یهودی‌سازی این شهر اشغال شده و آوارگی فلسطینیان از آن و جدا شدن کامل آنها از سرزمین فلسطین است.
 
در همین رابطه، دفتر ملی دفاع از سرزمین فلسطین و مبارزه با شهرک‌سازی وابسته به سازمان آزادی‌بخش فلسطین، در گزارش هفتگی خود که 30 مرداد در پایگاه اینترنتی خود منتشر کرد، گزارش داد که مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند 296 واحد مسکونی جدید برای صهیونیست‌ها در اراضی فلسطین و محله بیت صفافا واقع در جنوب قدس اشغالی برپا کرده‌اند و همچنین بر 25 دونم از اراضی فلسطینیان در محله شیخ حراج واقع در جنوب شرقی بخش قدیمی قدس مسلط شده‌اند تا شهرک جدید صهیونیستی ایجاد کنند.
 
بر اساس این گزارش، اشغالگران صهیونیست حفاری‌های جدیدی نیز در زیر بخش غربی صحن براق در مسجدالاقصی انجام داده‌اند تا تونلی برای اتصال شهرک‌های صهیونیستی به مسجدالاقصی ایجاد کنند. همچنین اخیراً برنامه‌ای برای افزایش تعداد شهرک‌نشین‌های صهیونیست جهت حمله به مسجدالاقصی ترتیب داده‌اند.
انتهای پیام
captcha