کودک مصری مبتلا به اوتیسم قرآن را بدون مربی حفظ کرد
کد خبر: 3992488
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸

کودک مصری مبتلا به اوتیسم قرآن را بدون مربی حفظ کرد

«عمر المهدی» کودک 11 ساله مصری مبتلا به بیماری اوتیسم است که بدون استاد قرآن کریم را حفظ کرده است. این کودک تا کنون 2 مدال نیز در مسابقات شنا به دست آورده است.

به گزارش ایکنا به نقل از اهل مصر، «هدی عبدالله»، بانوی 50 ساله مصری اهل پورت سعید، مادر عمر المهدی است که درباره نبوغ فرزندش در حفظ قرآن از زمان طفولیت وی سخن گفته است.
 
وی می‌گوید: من مشاهده می‌کردم که فرزندم زمانی که خردسال بود، در اتاق کوچک تاریکی می‌نشست و آیات قرآن را زمزمه می‌کرد. از این حالت او شگفت‌زده می‌شدم و از خود می‌پرسیدم که چگونه این کودک خردسال آیات قرآن را حفظ کرده است در‌حالی که من نمی‌توانم آنها را حفظ کنم. چه نیرویی باعث شده است که او بدون معلم بتواند آیات قرآن را فراگیرد.
 
مادر این کودک مبتلا به اوتیسم ادامه می‌دهد: فرزند من از زمانی که 2 سال بیشتر نداشت، قرآن کریم را از روی میز برمی‌داشت و در کنار خود قرار می‌داد و من از این کار او متعجب می‌شدم. عجیب‌تر اینکه می‌شنیدم او برخی آیات قرآن را در آن سن کم زمزمه می‌کند، لذا با گذشت زمان متوجه شدم که این عنایت خداوند به کودک من است.
 
وی افزود: ما یک خانواده متوسط هستیم و پدر عمر راننده تاکسی است. وقتی متوجه شدیم که فرزندمان مبتلا به بیماری اوتیسم است، دنیا بر سرمان خراب شد. چرا که من 5 فرزند دارم و خودم کار نمی‌کنم. در نتیجه نمی‌توانستم پسرم را به مراکز گفتار درمانی ببرم.
 
هدی عبدالله ادامه داد: وقتی به فرزندم نگاه کردم دستم را به آسمان بلند کرده و گفتم «خدایا خودت نگهدار فرزند من باش» و خداوند متعال دعای مرا اجابت کرد و عمر توانست آیات بسیاری از قرآن کریم را بدون آنکه معلمی داشته باشد، حفظ کند و حتی  این توانایی را دارد که به محض باز کردن صفحه قرآن، شماره آیات و نام سوره را بدون اینکه به آن نگاه کند، بگوید. از این رو فهمیدم که این تنها عنایت خداوند به فرزند من است که چنین توانایی را کسب کرده است.
 
وی در ادامه سخنان خود می‌گوید: با وجود شرایط دشوار، به این فکر افتادم که فرزندم را در باشگاه ورزشی ثبت‌ نام کنم تا مشکلات حرکتی او بهبود یابد. او اکنون ورزش شنا را انجام می‌دهد و شکر خدا توانست در کلاس چهارم ابتدای، 2 مدال برنز در مسابقات به‌دست آورد و حائز رتبه سوم در مسابقات شنای کشوری شود.
 
وی در پایان اظهار کرد: عمر، فرزند من، رادیو قرآن را دنبال نمی‌کند بلکه خود به تنهایی قرآن را حفظ می‌کند و آیات قرآن را فرا می‌گیرد. لذا از مسئولان کشور تقاضا می‌کنم که از فرزندان دارای مشکل جسمی و حرکتی حمایت کرده و مراکز گفتار درمانی رایگان را به آنها اختصاص دهند تا ما بتوانیم بدون مشکل به راه خود ادامه دهیم.
انتهای پیام
captcha