هشدار مفتی لبنان نسبت به ایجاد فتنه دینی و مذهبی در جامعه
کد خبر: 3993334
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶

هشدار مفتی لبنان نسبت به ایجاد فتنه دینی و مذهبی در جامعه

مفتی لبنان با بیان اینکه نباید مسلمانان و مسیحیان کشور را از یکدیگر جدا دانست، نسبت به ایجاد فتنه دینی و مذهبی هشدار داد.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از المنار، شیخ عبداللطیف دریان، مفتی لبنان در مراسم افتتاح مسجد «محمد البساتنه» در دوراهی شتیلا – بیروت که با حضور حسن دیاب، نجیب میقاتی، برخی وزرا و نمایندگان مجلس و جمعی از شخصیت‌های سیاسی، دینی، اجتماعی، فرهنگی، نظامی و رسانه‌ای لبنان برگزار شد، بر محافظت از میهن و جلوگیری از ایجاد تنش‌ها تأکید کرد.
 
وی با بیان اینکه تنش‌های موجود در جامعه لبنان به دلیل عدم تشکیل دولتی است که به فکر منافع ملت باشد، گفت: سردرگمی سیاسی و اجتماعی که ما اکنون در آن به سر می‌بریم مردم را بسیار آزار می‌دهد، اما شهروندان لبنانی بسیار صبور هستند، با این وجود می‌ترسیم که پس از این همه مدت، صبر مردم لبنان به پایان برسد و همه ما در یک هرج و مرج همه جانبه قرار گیریم.
 
مفتی دریان ادامه داد: ما در کشوری هستیم که مسلمانان و مسیحیان در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و سخنانی که امروز درباره جداسازی مسلمانان از مسیحیان در این کشور گفته می‌شود، مسئله‌ای بسیار خطرناک و تفرقه انگیز است، لذا باید با آن مبارزه کرد.
 
وی اظهار کرد: معیارهای ما ملی‌گرایی است نه فرقه گرایی، ما باید این منطق نادرست را کنار بگذاریم و از حکیمانه به این موضوع بنگریم؛ در غیر این صورت وطن ما از هم خواهد پاشید و جوانان و فرهنگیان که آینده این کشور محسوب می‌شوند، مهاجرت می‌کنند.
 
دریان خطاب به جوانان لبنانی گفت: ای جوانان لبنان! وطن شما به شما نیاز دارد و از شما می‌خواهد که در درد و رنج آن، در کنارش بایستید، چرا که وطن بحران زده جز با بیداری جوانانش نجات نخواهد یافت. اگر شما مهاجرت کنید، خلأ بیشتر می‌شود و آنان که در کمین این کشور هستند از فرصت سوء استفاده می‌کنند. پس شما چه می‌کنید؟ آیا همه ما میهن خود را ترک کنیم یا در سرزمین خود مانده و صبر کنیم و برای از بین بردن مشکلات پیش رو تلاش کنیم؟
انتهای پیام
captcha