موریتانی ارتباط با تل‌آویو را رد کرد
کد خبر: 3994657
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳

موریتانی ارتباط با تل‌آویو را رد کرد

موریتانی خبرهای منتشر شده در رسانه‌های عربی مبنی بر ارتباط این کشور با تل‌آویو به منظور برقراری روابط دیپلماتیک را رد کرد.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از القدس العربی، موریتانی با تکذیب هرگونه ارتباط میان این کشور و رژیم صهیونیستی، اخبار برخی رسانه‌های عربی به نقل از رسانه‌های اسرائیلی مبنی بر تماس این رژیم با پایتخت‌های برخی کشورهای عربی و اسلامی از جمله نواکشوت را رد کرد.
 
مختار ولد داهی، وزیر فرهنگ و سخنگوی دولت موریتانی در کنفرانس مطبوعاتی در نواکشوت گفت: دو مسئله بر دیپلماسی موریتانی در این خصوص حاکم است؛ یکی طرفداری مطلق از حقوق و منافع ملت فلسطین و دیگری مخالفت با انجام هر گونه ارتباط محرمانه.
 
وی افزود: من قاطعانه هرگونه تماس موریتانی و اسرائیل در هر زمینه‌ای را تکذیب می‌کنم.
 
روز چهارشنبه 10 شهریور رسانه‌های عربی به نقل از رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که تل‌آویو تماس‌هایی با کشورهای عربی و اسلامی از جمله موریتانی به منظور ایجاد روابط دیپلماتیک برقرار کرده است.
 
موریتانی در سال 1999 میلادی روابط کامل دیپلماتیک با اسرائیل برقرار کرد. اما محمد ولد عبدالعزیز، رئیس جمهور سابق این کشور در سال 2009 میلادی در پاسخ به جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، این روابط را متوقف کرد. در سال 2010 نیز موریتانی به طور رسمی روابط خود با اسرائیل را قطع و سفیر رژیم صهیونیستی را از نواکشوت اخراج کرد.
انتهای پیام
captcha