دانشگاه فرهنگیان میزبان اربعین مجازی دانشگاه‌های کشور است
کد خبر: 3994883
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
علی محمدی:

دانشگاه فرهنگیان میزبان اربعین مجازی دانشگاه‌های کشور است

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان در حاشیه ضبط برنامه برای دانشگاه مجازی اربعین حسینی(ع) حضور یافت و از نزدیک در جریان ضبط و تولیدات برنامه‌های ویژه اربعین قرار گرفت.

به گزارش ایکنا، به نقل از دانشگاه فرهنگیان، علی محمدی، گفت: دانشگاه تربیت محور فرهنگیان به لحاظ برخورداری از ۱۵۰۰ تشکل فعال دانشجویی و دانشجو معلمان متدین همراه با مدیران و اساتید این دانشگاه در هر حالت از انجام رسالت خود در تربیت معلمان دینی و انقلابی برای آینده نظام تعلیم و تربیت غفلت نمی‌کند.
 
وی ادامه داد: کرونا نه تنها فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه را متوقف نکرد بلکه با نگاه فرصت به فضای مجازی برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی دینی و قرآنی این دانشگاه از نظر تنوع، تکثر و میزان پوشش دهی تا سه برابر نسبت به شرایط عادی رشد داشته است.
 
عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان گفت: با ایجاد پویش سفیران حسینی(ع) و دانشگاه مجازی اربعین و دعوت از دانشجویان سراسر کشور  امکان جذب دانشجویان و استفاده از برنامه‌هایی نظیر تشکیل موکب‌های مجازی، برگزاری مراسم‌های عزاداری، احیای فرهنگ کمک‌های مومنانه و بهره‌مندی از محفل سخنرانان مذهبی فراهم شده است.
 
محمدی گفت: تاکنون حدود 15هزار نفر از دانشجویان در این دانشگاه ثبت نام و در برنامه‌های پیش‌بینی شده شرکت کرده‌اند.
عضو هیئت رئیسه دانشگاه فرهنگیان گفت: ماموریت دانشگاه فرهنگیان تربیت معلم دینی و انقلابی بر اساس اسناد بالا دستی مانند سند تحول بنیادین، بیانیه گام دوم انقلاب، رهنمود‌های رهبر فرزانه و اساسنامه این دانشگاه راهبردی نظام است.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان گفت: به لطف خدا این دانشگاه پس از حضور رهبر معظم انقلاب در دانشگاه طی سال ۹۷ مسیر تعالی را به سرعت گذراند و در حال حاضر نزدیک به ۱۶۰ هزار دانشجوی پیوسته و مهارت آموز استخدامی‌های آموزش و پرورش را برای شغل شریف معلمی در سی و یک استان و ۹۸ پردیس و مرکز  آماده می‌کند .
 
محمدی در پایان گفت: گرچه این دانشگاه به لحاظ نو پا بودن از نظر رفاهی و زیر ساختی با مشکلاتی مواجه است اما دانشگاه فرهنگیان در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، دینی و انقلابی جزو دانشگاه‌های برتر کشور است که کسب عنوان برتر در جشنواره ملی قرآن و عترت سال جاری دانشجویان کشور بخشی از این موفقیت‌ها است. 
 
محمدی اضافه کرد: پویش سفیران حسینی(ع) به میزبانی دانشگاه‌های قم، اصفهان، قزوین و همچنین همراهی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان خود را برای خدمت به دانشجویان سراسر کشور در ایام اربعین حسینی (ع) به صورت مجازی آماده می‌کند.
انتهای پیام
captcha