جشنواره ملی شعر دانشجویی تمدید نمی‌شود
کد خبر: 3995116
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
۱۵ شهریور پایان مهلت

جشنواره ملی شعر دانشجویی تمدید نمی‌شود

دبیرخانه دومین دوره «جشنواره ملی شعر دانشجویی» با اعلام اینکه تمدید مهلت شرکت در این جشنواره مقدور نیست، از دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور دعوت کرد که تا پایان ۱۵ شهریور، آثار خود را به صورت اینترنتی به دبیرخانه جشنواره بفرستند.

جشنواره ملی شعر دانشجویی تمدید نمی‌شود/ ۱۵ شهریور پایان مهلتبه گزارش ایکنا، در دومین دوره جشنواره ملی شعر دانشجویی که در دومین دوره خود، در قالب‌های «کلاسیک، نیمایی، سپید و آزاد، ترانه، طنز، شعر ترجمه و پژوهش شعر» برگزار می‌شود، دانشجویان مقطع‌های مختلف تحصیلی برای به‌دست آوردن تندیس «رودکی» رقابت می‌کنند. 
 
علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و شرکت در جشنواره که همه مراحل آن به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود، به سامانه اینترنتی رویتاب به آدرس http://roytab.ir و https://roytab.ir/ShereDaneshjoei مراجعه کنند. 
 
تنها شروط شرکت در این جشنواره سالانه که به همت اداره کل امور راهبری معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی و با مشارکت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور برگزار می‌شود، دانشجو بودن صاحب آثار و نیز حائز رتبه نبودن آثار ارسالی در دیگر جشنواره‌ها اعلام شده است. هر شرکت‌کننده می‌تواند در هر یک از قالب‌ها، حداکثر با ۳ اثر و حداکثر با ۲۱ اثر در این جشنواره شرکت کند.
 
نقیضه‌نویسی ادبیات کهن، شعرخوانی معاصر، خوانش متون ادبی کهن و نقد و معرفی مجموعه اشعار از دیگر بخش‌های جنبی جشنواره است که شرکت‌کنندگان برای به‌دست آوردن حداکثر امتیاز، در این بخش‌ها نیز می‌توانند شرکت کنند و آثار خود را بفرستند.
 
پیش‌تر عبدالجبار کاکایی، اسماعیل امینی، سعید بیابانکی، محمدرضا ترکی، پونه نیکوی، کوروش انصاری، علیرضا بهرامی، عادل تقوی، فرزین پورمحبی، سمانه عنبری، آرش شفاعی و حسین تقوی، به‌عنوان اعضای شورای سیاست‌گذاری دومین دوره جشنواره ملی شعر دانشجویی معرفی شده بودند. 
 
یادآور می‌شود؛ نخستین دوره «جشنواره ملی شعر دانشجویی» با مشارکت دانشجویان و استادان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور در سال تحصیلی ۹۹- ۱۳۹۸ برگزار شد.
 
تمرکز دومین دوره این جشنواره بر برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی برخط بوده و در این جریان، دوره‌های آموزشی مبانی شعر (۸ جلسه)، مبانی ترانه (۴ جلسه) و مبانی شعر طنز (۴ جلسه) تاکنون برگزار شده است.
 
دانشجویان علاقه‌مند تا پایان دوشنبه ۱۵ شهریور فرصت دارند که از طریق سامانه یادشده برای شرکت در این جشنواره ثبت‌نام کنند و آثار خود را بفرستند. 
انتهای پیام
captcha