حمله اسرائیل به غزه برای ترمیم چهره سیلی خورده از عملیات جلبوع است
کد خبر: 3995764
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
حماس و جهاد اسلامی:

حمله اسرائیل به غزه برای ترمیم چهره سیلی خورده از عملیات جلبوع است

گروه‌های مقاومت حماس و جهاد اسلامی فلسطین تأکید کردند: حمله شامگاه گذشته رژیم صهیونیستی به غزه برای ترمیم چهره ارتش و دستگاه امنیتی این رژیم است که با عملیات موفق شش اسیر فلسطینی در فرار(رهایی) از زندان جلبوع مورد تمسخر قرار گرفته است.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، سخنگوی حماس تأکید کرد که حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه در راستای تلاش این رژیم برای سرپوش گذاشتن بر ناکامی و شکست خود در مقابله با مبارزه ملت فلسطین است.

حازم قاسم گفت: به دنبال عملیات دلیرانه شش نفر از مبارزان ملت فلسطین در به چنگ آوردن آزادی خود از زندان جلبوع رژیم صهیونیستی، این رژیم به دنبال سرپوش گذاشتن بر عجز و ناتوانی خویش است.

وی تأکید کرد: این مبارزه میان ملت ما و مقاومت آن با رژیم اشغالگر ادامه خواهد یافت تا زمانی که ملت ما آزادی کامل خود را از چنگ استعمارگری صهیونیست‌ها در همه خاک فلسطین محقق کند.

طارق سلمی، سخنگوی رسانه‌ای جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز گفت: دشمن با تلاش بیهوده خود به دنبال ترمیم چهره ارتش و نهاد امنیتی خویش است که به دست ملت آزاده ما و انقلابیون آن سیلی‌های محکمی خورده است و عملیات جلبوع آخرین سیلی نخواهد بود.

سلمی تصریح کرد: بمباران غزه بخشی از تلاش دشمن بحران زده‌ای است که گزینه‌های خود را برای مقابله با اراده آزاد ملت ما از دست داده است؛ اراده‌ای که با هر دستاورد مقاومت به دست انقلابیون و آزادگان قوی‌تر می‌شود.

سخنگوی جهاد اسلامی گفت: تعدد گزینه‌های مقاومت و ثبات موضع آن و دلیری قهرمانان مقاومت به دشمن نشان می‌دهد که ملت مقاومت ابزارهای دفاع از خود و آرمان خود را گم نمی‌کند و آماده پاسخ به هر تجاوزی است.

بامداد دیروز بود که رسانه‌های رژیم صهیونیستی از فرار شش اسیر فلسطینی از زندان جلبوع در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر دادند. پنج نفر از این شش نفر از اعضای جنبش جهاد اسلامی در کرانه باختری و یکی از هم از اعضای جنبش فتح هستند.

عملیات آزادی اسرا از جلبوع با حفر تونل از داخل سرویس بهداشتی زندان تا چند متری دیوار بیرونی زندان انجام شده بود.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه دو نقطه از شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه را بمباران کردند و به دنبال آن هواپیماهای این رژیم در ارتفاعات مختلف از آسمان نوار غزه به طور گسترده گشت‌زنی کردند.

در این حملات، منطقه القادسیه در غرب استان خانیونس پنج مرتبه بمباران شد و منطقه القدس هم با یک فروند موشک شناسایی و بعد از چند دقیقه با  یک فروند موشک جنگی هدف گرفته شد.

این حملات با وارد آمدن خسارت به مکان‌های مورد حمله همراه شد؛ اما خسارت جانی نداشت.

انتهای پیام
captcha