رهایی ۶ محکوم به قصاص از چوبه‌دار در زنجان
کد خبر: 3998839
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰

رهایی ۶ محکوم به قصاص از چوبه‌دار در زنجان

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان از رهایی ۶ محکوم به قصاص از چوبه دار با تلاش مرکز توسعه حل اختلاف و مقامات قضایی این استان از ابتدای سال جاری خبر داد.

رهایی ۶ محکوم به قصاص از چوبه‌دار در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام والمسلمین اسمعیل صادقی‌نیارکی، رئیس کل دادگستری استان زنجان، 29 شهریورماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶ محکوم به قصاص از چوبه دار با تلاش مرکز توسعه حل اختلاف و مقامات قضایی استان زنجان رهایی یافتند.

وی با اشاره به اینکه شورا‌های حل اختلاف رسالت ارزشمندی را انجام می‌دهند و آن تقویت فرهنگ صلح و سازش و حفظ روحیه اخوت و برادری است، ابراز کرد: این اقدام در نزد خداوند متعال اجر فراوانی دارد و فرهنگ دوستی و برادری از سبک زندگی ائمه‌اطهار است.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان بیان کرد: شورای حل اختلاف با بهره‌مندی از ظرفیت افراد توانمند و معتمدان و ریش‌سفیدان برای برقراری صلح و سازش و ترغیب هم‌نوعان به گذشت گام مهمی برداشته و آثار و ثمرات آن در جامعه مشهود می‌باشد.

صادقی‌نیارکی با بیان اینکه ورود ریش‌سفیدان و معتمدان محلی به پرونده‌های صلح و سازش علاوه بر کاهش مراجعات مانع درگیری و اختلافات در سطح جامعه نیز می‌شود، گفت: عفو، گذشت و بخشش یکی از تأکیدات دین و ائمه اطهار است که اعضای شعب شورا‌های استان زنجان با تکیه بر مبانی قوی اسلامی و همچنین غنای فرهنگی مردم در گذشت و عفو موفق به ثبت میزان قابل توجهی از مصالحه در پرونده‌های مختلف ارجاع شده به شورا‌های حل اختلاف شده‌اند.

انتهای پیام
captcha