ردپای رژیم صهیونیستی در بحران لیبی
کد خبر: 4009838
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵

ردپای رژیم صهیونیستی در بحران لیبی

یک رسانه اسرائیلی از فرود قریب‌الوقوع هواپیمایی متعلق به یکی از افراد نزدیک به ژنرال خلیفه حفتر لیبی در فرودگاه بن گوریون در نزدیکی تل‌آویو خبر داده است.

به گزارش ایکنا به نقل از تی ار تی عربی، ایتای بلومنتال، خبرنگار شبکه تلویزیونی اسرائیل در توییتر خود نوشت: یک هواپیمای اجرایی (P4-RMA) از سوی افراد ژنرال لیبیایی خلیفه حفتر که کنترل شرق لیبی را در دست دارد، از دبی به سمت فرودگاه بن گوریون در حرکت است و  بعد از توقف به مصر پرواز خواهد کرد.  

بلومنتال افزود: ژنرال حفتر از حمایت روسیه، مصر، امارات، اردن و فرانسه برخوردار است و در گذشته نیز ادعاهایی مبنی بر کمک رژیم صهیونیستی به او مطرح شده بود.

هیچ اظهارنظری از سوی مقامات رژیم صهیونیستی یا حفتر درباره این سفر صورت نگرفت. همچنین هویت خدمه هواپیما و اینکه آیا ملاقاتی بین آن‌ها و مقامات رژیم صهیونیستی صورت خواهد گرفت یا خیر مشخص نشده است، با این حال حضور فردی نزدیک به ژنرال حفتر در فرودگاه بن گوریون با توجه به شایعات پیشین، این احتمال را تقویت می‌کند که این یک توقف عادی نیست.

هیچ رابطه دیپلماتیکی بین اسرائیل و لیبی وجود ندارد. در دوران قذافی همواره این کشور از مدافعان آرمان فلسطین به شمار می‌رفت و هرگونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کرد.

انتهای پیام
captcha