ارتقای کیفی معماری اولویت مهم در اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری اردبیل است
کد خبر: 4012767
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱

ارتقای کیفی معماری اولویت مهم در اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری اردبیل است

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، گفت: ارتقای کیفی معماری یکی از مهمترین اولویت‌ها در اجرای طرح‌های سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان اردبیل است.

نادر فلاحی میراث فرهنگی اردبیلبه‌ گزارش ایکنا از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، 22 آبان‌ماه، در کمیته معماری، سیما و منظر طرح‌های گردشگری استان اردبیل، اظهار کرد: مهم‌ترین هدف و رویکرد از برگزاری این کمیته ارتقای کیفی معماری طرح‌های سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری استان است چرا که این امر از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، افزایش کیفی اجرایی طرح‌های سرمایه‌گذاری قبل از صدور مجوز ایجاد، بررسی سایت پلان و جزئیات طرح را از دیگر اهداف این کمیته عنوان کرد.

وی بیان کرد: در کنار تسریع در اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری افزایش کیفیت اجرای پروژه‌ها از لحاظ معماری و فنی نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است که با برگزاری جلسات و بررسی طرح‌ها تلاش می‌شود تا زمینه برای ارتقای کیفی آن‌ها فراهم شود.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، از تهیه و پخش برنامه تلویزیونی «شب نشینی» برای معرفی جاذبه‌های گردشگری اردبیل خبر داد و گفت: قسمت اول این برنامه شب گذشته پخش شد و تا ۲۳ ماه‌جاری شاهد پخش آن خواهیم بود.

فلاحی اظهار کرد: در راستای معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری استان برنامه زنده شب‌نشینی برای پخش در شبکه برون مرزی جام جم تهیه می‌شود که اولین بخش از این مجموعه شب گذشته از ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران و از ساعت ۲۱:۰۰ به وقت وین به مدت ۷۵ دقیقه پخش شد.

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: امشب و فردا شب نیز شاهد پخش این برنامه به مجری‌گری مسعود روشن‌پژوه و خانم فرزانه خواهیم بود که هدف اصلی آن معرفی جاذبه‌ها و قابلیت‌های گردشگری، آثار تاریخی و هنر‌های صنایع‌دستی استان اردبیل است.

وی گفت: شب اول برنامه شب‌نشینی در نگارخانه خطایی پایگاه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیل با حضور هنرمندان صنایع‌دستی، بازیگر پیشکسوت استان، اجرای زنده گروه موسیقی سنتی، معرفی غذا‌های استان اردبیل و ورزشکار مدال‌آور استان در راستای معرفی استان اردبیل در کشور‌های مختلف جهان با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با همراهی شبکه جام جم تولید و پخش شد.

فلاحی ادامه داد: این برنامه با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل تهیه شده است که تلاش می‌کنیم از این طریق زمینه برای معرفی قابلیت‌های استان را در سطح بین‌المللی فراهم آوریم.

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل بیان کرد: در مدتی که به دلیل شیوع ویروس کرونا بخش عمده‌ای از گردشگری به تعطیلی کشیده شد از این فرصت در راستای معرفی ظرفیت‌های و جاذبه‌های استان در فضای مجازی و شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی استفاده شده که تهیه و پخش برنامه شب‌نشینی نیز در همین راستا بوده است.

انتهای پیام
captcha