آل خلیفه بازداشت موقت 4 نوجوان بحرینی را تمدید کرد
کد خبر: 4013284
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۳

آل خلیفه بازداشت موقت 4 نوجوان بحرینی را تمدید کرد

دادگاه رژیم آل خلیفه بر خلاف قوانین حمایت از حقوق کودکان، بازداشت موقت چهار نوجوان بحرینی را که از دو ماه پیش به اتهام اقدامات تروریستی تحت بازجویی به سر می‌برند، تمدید کرد.

به گزارش ایکنا،  دادگاه بحرین مدت بازداشت چهار نوجوان را ۳۰ روز دیگر افزایش داد.

به گفته ابراهیم سرحان از حقوقدانان برجسته بحرین، این نوجوانان (زیر ۱۸ سال) که از اهالی منطقه السماهیج هستند به دستور دادستانی جرم‌های تروریستی، تاکنون ۶۰ روز را در بازداشت موقت و تحت بازجویی سپری کرده‌اند و روز گذشته قاضی پرونده یک ماه دیگر به مدت زمان حبس آنان افزود.

این در حالی است که سازمان عفو بین‌الملل بارها رژیم آل خلیفه را به دلیل ادامه بازداشت کودکان و نوجوانان زیر سن قانونی، به نقض تعهدات توافقنامه حقوق کودکان متهم کرده و گفته بازجویی از این کودکان برخلاف قوانین مربوط به حمایت از حقوق کودکان است.

بازداشت کودکان در بحرین از زمان نخست‌وزیر شدن سلمان آل خلیفه افزایش یافته است.

این در حالی است که  راشد آل خلیفه، وزیر کشور بحرین به عنوان رئیس نشست وزرای کشورهای عضو مجلس همکاری خلیج فارس مدعی شده که پروژه‌های مجازات‌های جایگزین و زندان‌های باز پروژه‌هایی ملی، متمدنانه و انسانی‌اند.

وی همچنین بر اهمیت بازنگری پروسه‌های حفاظت و حمایت و تبادل تجربه‌ها برای مقابله با تجاوزات موشکی، پهپادی و هجوم‌های سایبری و رسانه‌های هدفمند تاکید کرده است.

این در حالی است که ائتلاف جوانان انقلاب ۱۴ فوریه،  قانون جدید آل خلیفه موسوم به مجازات‌های جایگزین را جنایت جدیدی در پرونده سلسله جنایت‌های این رژیم علیه مردم می‌داند و تأکید می‌کند که آزادی، حق همه زندانیان سیاسی و حقوقی است.

این ائتلاف تأکید کرده است که قانون مذکور با هدف پنهان کردن جنایات علیه مردم بحرین، ایجاد شده است.

انتهای پیام
captcha