رئیس جمهور الجزایر: توافق مراکش با رژیم صهیونیستی تأسف‌بار است
کد خبر: 4016438
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴

رئیس جمهور الجزایر: توافق مراکش با رژیم صهیونیستی تأسف‌بار است

رئیس جمهور الجزایر توافق نظامی اخیر مراکش با رژیم صهیونیستی در جریان سفر وزیر جنگ این رژیم به رباط را تأسف‌بار خواند.

عبدالمجید تبون، رئیس جمهور الجزایر

به گزارش ایکنا به نقل از روسیا الیوم، عبدالمجید تبون، رئیس جمهور الجزایر روز گذشته، 5 آذر نسبت به توافق نظامی میان مراکش و رژیم صهیونیستی ابراز تأسف کرد.

تبون در گفت‌وگو با نمایندگان رسانه‌های محلی گفت: «متأسفیم که مراکش به عادی‌سازی با رژیم اشغالگر صهیونیستی روی آورده و با آن به توافق نظامی هم رسیده است».

رئیس جمهور الجزایر این اظهارات را در واکنش به سخنان منتشر شده به نقل از یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در رسانه‌های مراکش بیان داشت که مدعی شده بود: «ما با رهبران مراکش در مورد نقش الجزایر در منطقه که به ایران نزدیک‌تر شده و در حال حاضر علیه پذیرش اسرائیل در اتحادیه آفریقا به عنوان ناظر مبارزه می‌کند، نگرانی مشترک داریم».

عمر هلال، نماینده دائم مراکش در سازمان ملل هم به‌تازگی الجزایر را به تلاش برای تشدید تنش علیه کشورش متهم کرده است.

در همین حال رئیس جمهور الجزایر در ادامه سخنان دیروز خود تأکید کرد که تهدید شدن الجزایر از طرف رباط مسئله‌ای شرم‌آور است که از سال 1948 تاکنون اتفاق نیفتاده بود.

وی در خصوص آنچه دیپلماسی تهاجمی خواند، گفت: «به هر کسی که به خود جرئت هجمه علیه ما را بدهد، حمله خواهیم کرد. چشم در برابر چشم و دندان در برابر دندان است».

پیش از این صالح قوجیل، رئیس مجلس امت الجزایر گفته بود که کشورش یکی از اهداف مورد هجمه در سفر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به مراکش بوده است.
قوجیل گفته بود: دشمنان برای سنگ‌اندازی در مسیر الجزایر بیش از پیش مجهز می‌شوند. امروز اوضاع آشکارتر شده است، وقتی که می‌بینیم وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به یک کشور همجوار ما سفر می‌کند؛ همان طور که وزیر خارجه این رژیم هم به آنجا سفر کرد و الجزایر از  سمت مراکش تهدید شد و دولت مراکش هم هیچ واکنشی نشان نداد.

انتهای پیام
captcha