خطبا سخنان نادرست را با متانت و منطق جواب دهند
کد خبر: 4021075
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
واکنش آیت‌الله علوی گرگانی به سخنان گرگیج:

خطبا سخنان نادرست را با متانت و منطق جواب دهند

اینکه ببینیم افرادی در خطبه‌های خود، سخنان نسنجیده و غیرمنطقی در مورد حضرات اهل بیت(ع) می‌گویند و با سخنان خود قلب حضرت زهرا(س) را به درد می آورند ناراحت کننده است، ما به آنها تذکر می‌دهیم که مراقب سخنان خود باشند. 

سیدمحمد علوی گرگانی به گزارش ایکنا به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله سیدمحمد علوی گرگانی، امروز 24 آذرماه در جلسه درس اخلاق خود با اشاره به در پیش بودن ایام شهادت حضرت زهرا(س)، گفت: در آستانه فاطمیه اول قرار داریم؛ انتظار داریم مومنین و متدینین و طلاب محترم اهل بیت اطهار(ع) را از غربت در بیاورند. مجالس را پرشور برگزار کنند و خطبا ابعاد مظلومیت حضرت زهر(س) را بازگو کنند.
 
وی با اشاره به سخنان یکی از ائمه جمعه اهل سنت در خطبه‌های خود بیان کرد: اینکه ببینیم افرادی در خطبه‌های خود سخنان نسنجیده و غیرمنطقی در مورد حضرات اهل بیت(ع) می‌گویند و با سخنان خود قلب حضرت زهرا(س) را به درد می‌آورند ناراحت ‌کننده است و ما به آنها تذکر می‌دهیم که مراقب سخنان خود باشند.
 
این مرجع تقلید در ادامه خطاب به خطبا و منبری‌ها تصریح کرد: ما انتظار داریم خطبا و علما از حریم حضرت زهرا(س) و اهل بیت(ع) دفاع کنند و نگذارند حضرت بیش از این خون دل بخورند. جواب شبهات را با منطق و احترام بدهند، رفع شبهه کنند با استدلال جواب اینجور حرف‌های نسنجیده رو بدهند تا کسانی که قصد دارند ساحت مقدس اهل بیت(ع) را آلوده کنند جواب خود را مستدل بگیرند.
 
وی افزود: امیدواریم دیگر شاهد اینگونه سخنان نباشیم و خداوند با ظهور امام زمان(عج) فرج را برای مسلمین جهان حاصل بفرماید.
انتهای پیام
captcha