مأموریت حوزه و دانشگاه معنویت و اخلاق است
کد خبر: 4022021
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
امام جمعه گناوه:

مأموریت حوزه و دانشگاه معنویت و اخلاق است

امام جمعه گناوه در نشست مجازی «وحدت حوزه و دانشگاه» به لزوم وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: ماموریت این دو نهاد مقدس، معنویت و اخلاق است چرا که این دو نهاد می‌توانند به‌عنوان الگو و اسوه برای نسل جوان باشند.

امام جمعه گناوه

به گزارش ایکنا از بوشهر، حجت‌الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی، امام جمعه گناوه صبح امروز 28 آذرماه در نشست مجازی «وحدت حوزه و دانشگاه» گفت: اولین ماموریت حوزه و دانشگاه در اجرا و تحقق هفت‌گانه بیانیه گام دوم انقلاب، اهتمام و اهمیت به علم و پژوهش است و در بیانیه گام دوم انقلاب که توسط رهبر فرزانه انقلاب در ۲۲ بهمن سال ۹۷ صادر شد افق‌های پیش روی انقلاب اسلامی برای همگان مبرهن شده است.

وی اظهارکرد: رهبر فرزانه انقلاب پس‌ از تبیین دقیق هفت دستاورد کلان انقلاب اسلامی به بیان ظرفیت‌های به‌وجود آمده از برکت‌های انقلاب اسلامی می‌پردازند و جوانان را محور تحقق نظام پیشرفته اسلامی و نیروی مستعد و کارآمد با مبانی عمیق اصلی ایمان را مهم‌ترین ظرفیت امیدبخش کشور بر می‌شمارد.

امام جمعه گناوه گفت: در چهل سال اول انقلاب، شاهد اتفاقات درخشان و ارزشمندی در حوزه علمیه و دانشگاه بودیم اما تقویت این دو مرکز مهم در گام دوم انقلاب ضرورت بیشتری می‌طلبد و دومین ماموریت این دو نهاد مقدس، معنویت و اخلاق است زیرا که دو نهاد مقدس می‌توانند هم به‌عنوان الگو و اسوه برای نسل جوان باشند و هم وظیفه اخلاق و معنویت را در جامعه نهادینه کنند.

وی سومین ماموریت حوزه و دانشگاه را در بیانیه گام دوم انقلاب، اقتصاد مقاومتی دانست و بیان کرد: اقتصاد مقاومتی که یکی از خواسته‌های اکید مقام معظم رهبری از همه مسئولان به‌ویژه مخاطب اصلی آن حوزه و دانشگاه است، می‌تواند کشور را در برابر توطئه‌ها و تهدیدهای دشمن مصونیت بخشد.

رکنی حسینی ادامه داد: عدالت و مبارزه با فساد یکی دیگر از ماموریت‌های حوزویان و دانشگاهیان در گام دوم انقلاب است و امروز این بارقه امید در جامعه احیا شده‌ است که مبارزاتی در این زمینه با کسانی که به‌دنبال بدبین کردن مردم از نظام هستند و ما نیز می‌توانیم عدالت و مبارزه با فساد را در جامعه ترویج کنیم تا برای مردم ملموس شود.

امام جمعه گناوه عزت ملی و روابط خارجی و مرزبندی با دشمن را یکی دیگر از مطالبات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب دانست و بیان کرد: یکی دیگر از ماموریت‌های حوزه و دانشگاه، سبک زندگی است که متأسفانه در خیلی از خانواده‌های ایرانی کم‌رنگ و تغییر کرده‌ و با سبک دینی و اسلامی و قرآنی و الهی فاصله ایجاد شده است و مهم‌ترین رسالت حوزه و دانشگاه و اصلی‌ترین عامل تقویت و ارتباط و پیوند این دو نهاد در وحدت آرمانی و راهبردی مبتنی بر با هم نگری انقلابی و هم‌اندیشی و همفکری مؤمنانه، گفت‌وگوی عالمانه و آزادانه، تقسیم کار منطقی و عادلانه است.

امام جمعه گناوه بیان کرد: یکی از توطئه‌های اصلی استعمار برای تسلط بر ایران جدایی بین دو نهاد حوزه و دانشگاه بوده است که با هوشمندی دانشمندان دینی و علمای اسلامی از یک‌سو و تربیت دینی بسیاری از دانشجویان و استادان دانشگاه باعث شد تا این پیوند به خاموشی نگراید و برای رسیدن به وحدت حوزه و دانشگاه به رغم همه چالش‌های نظری و عملی در چهل سال گذشته گام‌های بلندی برداشته‌ شده است. 

این نشست به همت دانشگاه پیام نور و مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) گناوه برگزار شد.

انتهای پیام
captcha