جهاددانشگاهی در ایجاد زنجیره‌های علمی موفق عمل کرده است
کد خبر: 4023915
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
وحیدی در جمع خبرنگاران:

جهاددانشگاهی در ایجاد زنجیره‌های علمی موفق عمل کرده است

وزیر کشور در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های جهاددانشگاهی در جمع خبرنگاران گفت: زنجیره‌ای که عزیزانمان در جهاد دانشگاهی ایجاد کرده‌اند، زنجیره مناسبی است؛ یعنی میان دانشگاه‌، مراکز رشد، پارک‌های فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان زنجیره خوبی شکل گرفته و خروجی این زنجیره به خوبی عرضه شده است.

جهاددانشگاهی در ایجاد زنجیره‌های علمی موفق عمل کرده است

به گزارش خبرنگار ایکنا، احمد وحیدی پیش از ظهر امروز، ششم دی، در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های جهاددانشگاهی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بحمدلله جهاددانشگاهی با دراختیار داشتن دو دانشگاه و تعداد قابل توجهی پارک علمی و مراکز رشد سهم بسیار خوبی در تولید علم ایفا کرده است.

فعالیت گسترده جهاددانشگاهی در حوزه‌های نرم و سخت

وی گفت: این نمایشگاه نشانه‌ای از ظرفیت و توانمندی بسیار گسترده پژوهشگران و محققان جهاددانشگاهی است. جهاددانشگاهی هم در حوزه‌های علوم انسانی و هم در حوزه نرم و سخت فعالیت‌های بسیار گسترده و حائز اهمیتی انجام داده است.

وزیر کشور بیان کرد: بعضی از کارها و دستاوردهایی که در این نمایشگاه مشاهده کردم، آن‌چنان مهم و گسترده بوده که در حوزه فناوری باید به آن توجه بیشتری شود. به عنوان مثال دستاوردهای حفاری و نفتی جهاددانشگاهی قابل تقدیر بوده و می‌توان در فناوری‌های مرتبط با نفت برروی آن سرمایه‌گذاری کرد.

وزارت کشور ارتباطات خود را با جهاددانشگاهی توسعه می‌دهد

وحیدی درباره ارتباط وزارت کشور با مجموعه جهاددانشگاهی گفت: در حوزه انسانی جهاددانشگاهی کارهای بسیار ارزشمندی را انجام داده است. وزارت کشور از قبل با جهاددانشگاهی ارتباطاتی را داشته و ان‌شاءالله این ارتباطات را توسعه خواهیم داد و در حوزه‌های مرتبط با وزارت کشور در سطح استانداری‌ها و شهرداری‌ها و همچنین سازمان‌های وابسته به وزارت کشور به امید خداوند حداکثر استفاده و حمایت را از جهاددانشگاهی خواهیم داشت.

جهاددانشگاهی پیشگام در زنجیره‌های علمی

وی بیان کرد: کارهایی که جهاددانشگاهی انجام داده بسیار ارزشمند است. خود زنجیره‌ای که عزیزانمان در جهاددانشگاهی ایجاد کرده‌اند، زنجیره مناسبی است؛ یعنی میان دانشگاه‌، مراکز رشد، پارک‌های فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان زنجیره خوبی شکل گرفته و خروجی این زنجیره به خوبی عرضه شده است. با قراردادهایی که جهاددانشگاهی با وزارتخانه‌های مختلف منعقد کرده محصولات مورد نیاز وزارتخانه‌ها را می‌تواند توزیع کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در خصوص اقدامات وزارت کشور در مقابله با سویه جدید کرونا افزود: با توجه به سرعت انتشار سویه جدید محدودیت‌های جدیدی پیش‌بینی شده است؛ طوری‌که رفت‌وآمدها کنترل خواهد شد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به شدت مورد تأکید است و تزریق دوز سوم واکسن هم نیز مهم و ضروری است. تا الان محدودیت‌های جدیدی پیش‌بینی نشده اما اگر این سویه رشد بیشتری پیدا کند مجبور خواهیم شد محدودیت‌های بیشتری را اعمال کنیم.

وزیر کشور درباره سامانه سماس و تأخیر در واریز سهمیه بنزین رانندگان تاکسی‌های اینترنتی گفت: این سامانه بعد از پیمایش‌ها میزان سهمیه را محاسبه می‌کند، طبیعتاً کمی زمان می‌برد تا سهمیه سوخت رانندگان تاکسی‌های اینترنتی واریز شود. البته من خواسته‌ام که این زمان به حداقل کاهش پیدا کند تا عزیزانی که در حمل و نقل عمومی فعالیت دارند، با مشکل مواجه نشوند.

نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی ۱۴۰۰ یک‌شنبه پنجم دی‌ماه با حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، سیدحمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی و سیدمحمدجواد شوشتری، رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی در بوستان گفت‌وگو آغاز به کار کرد.

این نمایشگاه در حوزه‌های پژوهش و فناوری، آموزش و کارآفرینی، فرهنگی و تجاری‌سازی تحقیقات جهاددانشگاهی برگزار می‌شود و در حوزه فرهنگی نیز بخش رسانه‌ای جهاددانشگاهی (ایسنا، ایکنا و سیناپرس) به نمایش گذاشته می‌شود.

سازمان‌ها و مراکز فرهنگی مانند مرکز امام و انقلاب، گردشگری، افکارسنجی و سایر فعالیت‌های موجود در این مراکز نیز در این نمایشگاه معرفی خواهند شد. در بحث تجاری‌سازی نیز عمده فعالیت‌هایی که به نمایش گذاشته می‌شود توانمندی سه پارک علم و فناوری البرز، کرمانشاه و پارک فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، مراکز رشد و منش‌های جهاددانشگاهی است.

انتهای پیام
captcha