دهه فجر بهار جهاد تبیین و بصیرت‌افزایی است
کد خبر: 4031984
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹
امام‌جمعه طارم:

دهه فجر بهار جهاد تبیین و بصیرت‌افزایی است

حجت‌الاسلام منصوری با بیان اینکه جهاد تبیین مقابله با جنگ ترکیبی روایت‌هاست، گفت: آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی بهترین دهه و بهار جهاد تبیین و بصیرت‌افزایی است.

حجت‌الاسلام منصوری، امام‌جمعه طارمبه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام منصوری، امام‌جمعه طارم، هشتم بهمن‎ماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت  تقوای الهی و قدردانی از بنیاد مسکن شهرستان طارم، گفت: از این بنیاد می‌خواهیم تا می‌تواننند مشکلات جوانان را از بابت مسکن در روستاها حل کنند و با همکاری سایر ادارات طبق قانون و مقررات، زمینی را در داخل بافت روستا در اختیار جوانان عزیز یا کسانی که زمین برای ساخت منزل ندارند قرار بدهند تا از تسهیلات بنیاد مسکن  برای ساخت خانه استفاده کنند.

وی افزود: در هفته‌ای که رحمت الهی نازل شد در پاکسازی شهر و بازگشایی مسیرها و راه‎ها از شهرداران عزیز و دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا تشکر می‌کنیم که در حوزه وظایف خود خوب خدمت می‌کنند  و تشکر و قدردانی به خاطر بارش برف هفته قبل که در مسئله بازگشایی داخل شهر و روستاها زحماتی کشیده و به سایر ادارات از جمله اداره راهداری کمک کردند و همچنین از نیروی انتظامی و پلیس راه و راهنمایی و رانندگی که در جریان بارش برف حضور داشتند و به‌درستی مدیریت و راهنمایی کردند.

امام‌جمعه طارم بیان کرد: پنجشنبه اولین روز ماه رجب‌المرجب مصادف با ولادت امام محمد باقر(ع) و شب لیلة‌الرغائب و شب آرزوها و شب نزول فرشتگان بر روی زمین است، امیدواریم تا می‌توانید از فیوضات معنوی این شب وماه استفاده کنید، به‌خصوص روزه گرفتن که ثواب زیادی دارد.

منصوری در ادامه ضمن تبریک به تیم ملی ایران به خاطر راهیابی به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، افزود: مردم ایران اسلامی همیشه نشان دادند با اتحاد و وحدت می‌توانند کارهای بزرگی انجام بدهند و این صعود افتخارآفرین در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در امتداد گام دوم انقلاب به پشتوانه مردم ولایتمدار و جوانان عزیز می‌تواند بهترین ها را رقم بزند.

خطیب جمعه شهرستان طارم  در ادامه سخنان خود به ۱۲ بهمن سالروز بازگشت امام راحل به میهن اسلامی اشاره کرد و گفت: آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی را که دهه فجر بهار جهاد تبیین است  به مردم عزیز و انقلابی ایران اسلامی تبریک می‌گویم. جهاد تبیین  یعنی جهاد در مقابله با جنگ ترکیبی روایت‌ها  که در همه جا باید جهاد تبیین که فتوای صریح مقام معظم رهبری است انجام شود. رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار با مداحان فرمودند که هیئت ها باید محل تبیین جهاد باشد؛ جهاد یعنی تلاش برای مقابله با دشمن یعنی حقیقت ها را بیان کردن.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری همچنین در این دیدار خطاب به مداحان فرمودند در روضه‌خوانی و مدیحه‌گویی و مطالبی که گفته می‌شود، مطالب متقن و مستند را مطرح کنید و  به دست دشمن فرصت سوءاستفاده ندهید. دشمنان با سیاه‎نمایی و نفرت‎پراکنی‌ها، یأس‌آفرین‌‌ها، تشویش‌ها و اعتمادزدایی‎ها علاوه بر اینکه فکر و باور مردم را نشانه رفته‌اند در صدد آشوب و فتنه و برهم زدن نظم اجتماعی هستند.

حجت‌الاسلام منصوری بیان کرد: دشمنان  هر روز سعی می‌کنند چهره خاندان خبیث و پست  پهلوی را بزرگ کنند و حمایت‌کنندگان این چهره خبیث هم کسانی هستند که با اصل انقلاب و مردمی که انقلاب کردند، مخالف هستند، با وفاداری مردم نسبت به انقلاب مخالف هستند، امید بسته بودند بلکه بتوانند نسل دوم و سوم انقلاب را  از اصل انقلاب روی‌گردان کنند، اما نتوانستند.

خطیب جمعه شهرستان طارم در پایان خطبه‌ها ضمن حمایت از مردم مظلوم مقتدر یمن و محکومیت جنایت وحشیانه عربستان و امارات که  در چند روز اخیر بیش از ۶۰ نفر از زنان و کودکان و غیرنظامیان مردم یمن را شهید کردند و در این حمله صدها نفر بی‌گناه مجروح شدند، گفت: دیگر امارات و عربستان امن نخواهد بود، اگر مقامات امارات بخواهند از حملات انصارالله در امان باشند باید خودشان را از باتلاقی که  آل سعود در یمن ایجاد کرده کنار بکشند و اما اگر این کار را نکنند منتظر طوفان‌های بعدی باشند.

مرتضی قاسمی

انتهای پیام
captcha