استقبال از پیش ثبت‌نام سفر سوریه
کد خبر: 4032779
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱

استقبال از پیش ثبت‌نام سفر سوریه

رئیس سازمان حج و زیارت از استقبال زائران از پیش ثبت نام سفر سوریه خبر داد.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، در نشست شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که امروز 11 بهمن‌ماه، به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تشکیل شد. 

پیش ثبت‌نام سفر زیارتی سوریه از روز ششم بهمن‌ماه، در سراسر کشور آغاز شده است و مشتاقان زیارت اعتاب مقدسه در دمشق می‌توانند با مراجعه به سامانه ziarat.haj.ir نسبت به نام نویسی اقدام کنند.  

علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت  در این نشست، اعلام کرد: نزدیک به 4300 نفر برای اعزام به سوریه تا 20 اسفندماه امسال پیش ثبت نام کرده‌اند. برای مدیریت و هدایت شایسته سفرهای زیارتی عتبات عالیات برای مناسبت‌های پیش رو در ماه‌های رجب و شعبان و نوروز نیز اطلاع رسانی و اقدام لازم صورت خواهد گرفت.

در ادامه این جلسه، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت لزوم فراهم کردن آسایش، امنیت و خدمات مناسب به زائران در سفرهای زیارتی را یادآور شد و از مسئولان حوزه حج و زیارت خواست با توجه به استقبالی که از این سفرها می‌شود برای تحقق این موارد تمام توان خود را بکار گیرند و هماهنگی و تعامل با دستگاه‌های مرتبط در داخل و کشورهای میزبان را به صورت جدی پیگیری کنند.

در ادامه این جلسه، آقایان اکبر رضایی، معاون حج و عمره و محمد آزاد معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت درباره آخرین تحولات و خبرها در خصوص حج آینده درع ربستان و روند تهیه نظام نامه جامع منابع انسانی این سازمان و اقدامات صورت گرفته در این زمینه گزارش دادند.

رضایی با اشاره به تحولات میدانی در حوزه حج و تعداد مجوزهای صادر شده برای عمره و اقامه نماز و زیارت در مسجدالحرام و مسجدالنبی افزود: همچنان شاهد عدم اطلاع رسانی از سوی منابع رسمی در کشور میزبان درخصوص نحوه برگزاری حج آینده و تعداد زائران خارجی هستیم.

آزاد نیز به شکل‌گیری یازده گروه آموزشی و پژوهشی درارتباط با کارگزاران، کارکنان و زائران اشاره کرد و سعید کوزه‌گران، مدیرکل دفتر راهبری ونظارت بر امور کارگزاران به تفصیل درباره ساختار نظام‌نامه جامع منابع انسانی، اهم وظایف این یازده گروه و نحوه فعالیت آنها گزارش داد.

وی برهمکاری و ارتباط این مجموعه با پژوهشکده حج و زیارت درقم وتوجه به فعالیت های آموزشی و پژوهشی که در سطح منطقه و بین الملل درحوزه های حج، عمره و عتبات صورت می گیرد، تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین در ابتدای این جلسه، با گرمیداشت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر، تصریح کرد: با مقاومت، ایثار و فداکاری های امام راحل(رض) و امت، حکومت 2500 ساله شاهنشاهی از بین رفت و جوانه های حکومت اسلامی روئیدن گرفت.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه ملل مستضعف و مظلوم جهان از پیروزی انقلاب اسلامی خوشحال شدند، افزود: شهدای سرافراز با نثار خون خود، انقلاب اسلامی را به مسلمانان و آزادگان جهان هدیه کردند و همه ما وامدار فداکاری، ایثار و از خود گذشتگی آنها هستیم و باید از امانتی که به ما سپرده شده است به خوبی حفاظت کنیم.

انتهای پیام
captcha