«میراب» به بررسی مسئله آبی بین ایران و افغانستان می‌پردازد
کد خبر: 4037836
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
اسلام‌زاده در گفت‌و‌گو با ایکنا:

«میراب» به بررسی مسئله آبی بین ایران و افغانستان می‌پردازد

مستند «میراب» که درباره مسئله آب بین ایران و افغانستان است مراحل فنی را پشت سر می‌گذارد.

محسن اسلام‌زاده، مستندساز در گفت‌و‌گو با ایکنا پیرامون کار جدید خود گفت: مستندی تحت عنوان «میراب» را در حال آماده سازی برای پخش از سیما دارم. این اثر کاری ۵۲ دقیقه‌ای است که در آن به مسئله آبی بین ایران و افغانستان توجه می‌شود.

وی افزود: حد آبی مابین ایران و افغانستان از رودخانه هیرمند موضوع اصلی فیلم است که در سال‌های اخیر یکی از موارد اختلافی بین این دو کشور شده است. «میراب» تلاش دارد به شکل کارشناسی این مسئله را از بعد تاریخی و حقوقی بررسی کند.

اسلام‌زاده تاکید کرد: بیشتر بخش‌های این مستند در استان نیمروز افغانستان فیلمبرداری شده، هرچند برخی صحنه‌ها نیز در سیستان و بلوچستان جلوی دوربین رفته است. این کار ۱۶ روز در افغانستان جلوی دوربین بود و پنج روز نیز در ایران جلوی دوربین رفته است.

این مستندساز اعلام کرد: این مستند را خود تهیه کرده‌ام و محصول مؤسسه فرهنگی هنری اوج است. این فیلم در زمان حال موضوعیت پخش دارد برای همین به محض پایان مراحل فنی باید روی آنتن رود.

وی درباره کار آینده خود نیز چنین توضیح داد: مستند بعدی‌ام نیز حتماً درباره افغانستان خواهد بود و به نوعی این کشور را در دوران طالبان مورد ارزیابی قرار خواهد داد.

انتهای پیام
captcha