حُسن سلوک، مهم‌ترین ویژگی استاد حسین علمی است
کد خبر: 4052370
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴
نکوداشت حاج حسین علمی/1

حُسن سلوک، مهم‌ترین ویژگی استاد حسین علمی است

ابوالفضل چمنی، مربی پرورشی فعالیت‌های قرآنی اداره آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: به نظر من در کنار دلبستگی‌های دنیایی نداشتن و تسلط بر مفاهیم قرآنی، حُسن سلوک مهم‌ترین ویژگی، حاج حسین علمی، پیشکسوت قرآنی است.

ابوالفضل چمنی، مربی پرورشی فعالیت‌های قرآنی اداره آموزش و پرورش خراسان رضوی

ابوالفضل چمنی، مربی پرورشی فعالیت‌های قرآنی اداره آموزش و پرورش خراسان‌رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌رضوی، به مناسبت نکوداشت چند دهه خدمات قرآنی استاد حاج حسین علمی، پیشکسوت قرآنی مشهد، اظهار کرد: آشنایی بنده با استاد علمی به سال 68 که برای شرکت در کلاس‌های آموزشی وارد جامعه قاریان قرآن مشهد شدم، باز می‌گردد که در حقیقت ایشان در آن سال استعداد مرا کشف کردند و از آن پس در کلاس‌های قرآن شرکت و پس از مدتی نیز به محافل قرآنی هم راه پیدا کردم که ایشان مجری این محافل بودند و به واسطه همین محافل و کلاس‌ها بود که روابط ما گسترده شد و تا کنون نیز ادامه دارد.

وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی این استاد پیشکسوت بیان کرد: از همان ابتدا که با ایشان آشنا شدم، آرامش عجیبی داشتند که این آرامش به واسطه ارتباطی بود که با مباحث قرآنی داشتند و همیشه و در هر موقعیتی سعی می‌کردند که اطرافیان خود را شاد کنند و به همین دلیل هم همیشه لبخند داشتند و حتی در حال حاضر نیز با کهولت سن از روحیه بسیار با نشاطی برخوردار هستند و این نشاط و شادی را به اطرافیان خود منتقل می‌کنند.

این قاری مشهدی بیان کرد: به عبارتی باید گفت که یک نوع نشاط و شادابی معنوی خاصی در وجود ایشان نهادینه است که افراد را به سمت خود جذب می‌کنند، به گونه‌ای که جذابیت اجراهای ایشان در آن سال‌ها ناشی از همین نشاط و شادابی است و اگر در حال حاضر هم با وجود کهولت سنی که دارند اجرایی داشته باشند قطعاً اجرای جذابی خواهند داشت.

چمنی اظهار کرد: در واقع مخاطب ایشان همیشه عموم مردم بودند و همواره به دنبال این امر بودند که آن دسته از مردم را که شاید با قرآن آشنایی نداشتند جذب مباحث قرآنی کنند. برای نمونه جامعه قاریان قرآنی مشهد در سال‌های ابتدایی برنامه‌ای را ترتیب دادند تحت عنوان «جُنگ‌های قرآنی برای دانشگاه‌ها» که این برنامه برای دانشجویان بود و تا چندین سال هم ادامه داشت.

وی با بیان اینکه برنامه‌هایی که ایشان مجری آن‌ها بودند، برنامه‌های معمولی و گاهاً خسته‌کننده نبود و شور و هیجان خاصی در آن وجود داشت، تصریح کرد: در حقیقت ایشان در این دست از برنامه‌ها نقش کلیدی و تأثیر گذاری داشتند، زیرا یک مجری با اجرایی که در برنامه‌های خود دارد می‌تواند نقش بسزایی در همراه کردن مخاطبان با خود و ایجاد شور و هیجان، داشته باشد و استاد علمی نیز دقیقاً اینگونه بودند و همواره مخاطبان را همراه خود می‌کردند.

چمنی در پاسخ به اینکه تسلط ایشان بر مفاهیم قرآنی چه تأثیری در موفقیت داشت، بیان کرد: در حقیقت ایشان بر قرآن و مفاهیم قرآنی کاملاً تسلط داشته و دارند و این تسلط در موفقیت ایشان نقش بسزایی داشته است و من به شخصه از تسلط استاد بسیار بهره‌مند شده‌ام و این تسلط در سخنان ایشان کاملاً مشهود است و امروز ایشان پس از سال‌ها فعالیت در این حوزه به لحاظ علمی پخته‌تر و مسلط‌تر هستند.

وی اضافه کرد: این در حالی است که امروزه علی‌رغم کهولت سن و شرایط جسمانی که دارند در سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی مشغول فعالیت‌های قرآنی هستند و یکی از کارهایی که انجام می‌دهند، استخاره گرفتن برای افراد است و من اگر برای کاری بخواهم استخاره بگیرم حتماً ایشان را انتخاب می‌کنم برای این کار، زیرا در کار خود تسلط کامل دارد و با توجه به آن نیتی که افراد دارند نیز راهکارهایی را ارائه می‌دهند. همچنین اخیراً نیز در حال تألیف چندین جلد کتاب هستند.

این قاری مشهدی اظهار کرد: همچنین از دیگر ویژگی‌های شخصیتی ایشان باید بگویم که از همان ابتدا که ایشان را می‌شناختم، فردی وارسته‌ بودند و به هیچ عنوان اهل دنیا و ثروت‌اندوزی نبودند و به مادیات دنیوی نیز دلبستگی نداشتند و در حقیقت آنچه که ایشان را محبوب می‌کند دلبستگی‌های دنیایی نداشتن و حسن سلوک از ویژگی‌های مهم استاد علمی است.

مربی پرورشی فعالیت‌های قرآنی اداره آموزش و پرورش خراسان رضوی تأکید کرد: اخلاق، تواضع و ارتباط خوب از ویژگی‌هایی است که ایشان در برخورد با افراد داشته و دارند و در حقیقت هیچکس ذره‌ای از ایشان بدی به یاد ندارد و هر آنچه که از ایشان در ذهن‌ها ماندگار است خوبی، خوشی و اخلاق نیک ایشان است.

انتهای پیام
captcha