بسته شدن سفارتخانه رژیم صهیونیستی در اریتره
کد خبر: 4069715
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۵

بسته شدن سفارتخانه رژیم صهیونیستی در اریتره

نخست وزیر رژیم صهیوینستی، سفارتخانه این رژیم در اریتره را به دلیل مخالفت مقامات این کشور با حضور سفیر صهیونیست در اسمره تعطیل کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، یائیر لاپید، نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی بسته شدن سفارت این رژیم در اریتره را تصویب کرد.

به گزارش رسانه‌های صهیونیستی، این اقدام به دنبال کارشکنی دولت محلی در اسمره پایتخت اریتره برای حضور سفیر اسرائیل در این کشور طی دو سال گذشته تاکنون انجام شده است.

اریتره از سال ۲۰۲۰ با وجود اینکه با انتصاب سفیر جدید رژیم صهونیستی در این کشور موافقت کرده بود، از ورود این سفیر به اسمره و شروع به کار وی خودداری کرد.

یک عرب فلسطینی دارای تابعیت رژیم صهیونیستی با نام اسماعیل خالدی به عنوان سفیر این رژیم در اسمره معرفی شده بود.

سفارت رژیم صهیونیستی طی چهار سال اخیر توسط سرپرست‌های موقت اداره می‌شد و آخرین سفیر رژیم صهیونیستی، اکتبر ۲۰۱۸، اسمره را ترک کرد.

نگرانی رژیم صهیونیستی طی دو سال گذشته از عدم موافقت با سفیرش در اسمره بود که اریتره منافع امنیتی بسیاری برای اسرائیل در منطقه شاخ آفریقا دارد و مکانی راهبردی است که تل‌آویو در آن پایگاه‌های اطلاعاتی دریایی و زیردریایی دارد؛ اما اریتره به طور مرتب در سازمان ملل و محافل بین‌المللی دیگر علیه رژیم صهیونیستی رأی می‌دهد و یکی از سرسخت‌ترین مخالفان برای بازگشت اسرائیل به عنوان ناظر در اتحادیه آفریقا است.

گمانه‌زنی‌هایی وجود دارند مبنی بر اینکه اریتره‌ای‌ها، تل‌آویو را متهم به کمک کردن به جبهه مردمی برای آزادسازی تیگرای می‌کنند که با آبی احمد، نخست وزیر اتیوپی در حال جنگ است.

همچنین عقیده اسرائیلی دیگری وجود دارد که اریتره‌ای‌ها تل‌آویو و واشنگتن را در یک سبد قرار داده‌اند و هیچ سفیری در این کشور از ۱۲ سال پیش نداشته است.

انتهای پیام
captcha