رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور انتخاب شد
کد خبر: 4070693
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور انتخاب شد

روح‌الدین دریکوند از استان لرستان به عنوان رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور انتخاب شد.

«دریکوند» رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور شدبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، انتخابات هیئت رئیسه کشوری ششمین دوره شورای هیئت‌های مذهبی کشور، ۲۲ تیرماه با حضور حجت‌الاسلام مجید باباخانی، رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی و مسئولان شورای هیئت‌های مذهبی استان‌ها برگزار شد.

حجت‌الاسلام باباخانی در این مراسم اظهار کرد: شورای هیئت‌های مذهبی در این دوره، دارای وظیفه و مسئولیت مهمی است که جدای از کارهای معمول گذشته باید هیئت‌های تعطیل شده و همچنین، سنت‌های عزاداری فراموش شده را هم احیا کند.

وی افزود: هیئت مذهبی به دلیل درگذشت مسئول هیئت، ممکن است بعد از یک دو سال تعطیل شود و از دست برود، این شورا باید کمک‌رسان چنین مجالسی باشد و آن‌ها را حفظ و احیا کند.

باباخانی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند: «هیئت کانون جهاد تبیین است»، تصریح کرد: هیئت مرکز مذهبی است که ارکان و افراد مختلف با سنین، تخصص، جنسیت، سلیقه و ... در آن حضور پیدا می‌کنند که در اختیار مذهبی‌هاست. این مرکز با این ویژگی‌ها می‌تواند کانون جهاد تبیین شود.

رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) خود را فدا کرد تا دین زنده بماند، گفت: برخی می‌گویند هیئت برای هیئت است؛ در حالی که هیئتی اثرگذار است که معرفت‌افزا و خدمت‌رسان باشد. در زمان جنگ به برخی از هیئت‌ها گفته می‌شود، خط مقدم نیازمند نیرو است اما می‌گفتند ما کاری با جنگ نداریم و صرفاً هیئت خود را برگزار می‌کنیم و از آن هم نمی‌گذریم.

وی با اشاره به اینکه برای واقعه کربلا بیش از ۱۴۰۰ سال است که عزاداری می‌شود زیرا امام‌ جامعه در آن به شهادت رسید، تصریح کرد: هیئت دارای تخصص‌های مختلف است و اگر به آن‌ها بها داده شود، به خاطر توسل به اهل بیت(ع) و بیان معارف دین می‌تواند مسائل مختلف کشور را برطرف کند.

باباخانی با بیان اینکه هیئتی امام صادق(ع) پسند به تعبیر مقام معظم رهبری می‌شود که در منطقه خود طلاق را کاهش و اشتغال را افزایش دهد، گفت: امروز تمام هیئت‌های ما در حدی اثرگذار هستند اما آرام آرام باید هیئت را به سمتی سوق داد تا به برکت معارف اهل بیت(ع) و اشک، کمک‌رسان مردم شوند.

رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی با بیان اینکه تمام امامان ما شهید شدند زیرا خار چشم دشمن بودند، گفت: امامان ما مشکلات جامعه را برطرف می‌کردند و مخالف جریان جور عالم بودند؛ هیئت هم باید اینگونه باشد.

در ادامه این برنامه حجت‌الاسلام محمد خانجانی، معاون ساماندهی سازمان هیئت و تشکل‌های دینی نیز با اشاره به اینکه در این دوره انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی بیش از ۵۳ درصد هیئت‌های کشور مشارکت کردند که نسبت به دوره‌های گذشته افزایش خوبی دارد، گفت: انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی بعد از انتخابات شورای شهر در شهرستان‌ها و استان‌ها به خاطره تعداد شرکت کننده و جامعه درگیر دارای اهمیت بسیاری است.

وی با اشاره به ایجاد و راه‌اندازی سازمان هیئت و تشکل‌های دینی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی به دلیل حجم بالای کار تشکل‌ها گفت: این سازمان در خدمت ذاکران، پیرغلامان، هیئت‌ها، تشکل‌های دینی و انجمن‌های اسلامی خواهد بود. معاونت سازماندهی این سازمان دارای زیرمجموعه‌هایی همچون شورای هیئت‌های مذهبی، مجمع کانون‌های فرهنگی ـ تبلیغی، انجمن اسلامی و کانون مداحان است. در زمینه هیئت‌های مذهبی اداره هیئت و ساماندهی شورای هیئت‌های مذهبی به مسئولیت حجت‌الاسلام علمی تشکیل شده است.

خانجانی افزود: در زمینه مداحان نیز سه زیر مجموعه اداره ساماندهی کانون مداحان، مرکز نخبگان ستایشگری و دفتر نوحه و نغمه‌پردازی ایجاد شده است.

معاون ساماندهی سازمان هیئت و تشکل‌های دینی با اشاره به اینکه تمام هیئت‌های مذهبی باید در سامانه طوبی ثبت‌نام کنند و مجوز اخذ کنند، گفت: روند فعالیت و ثبت‌نام این سامانه درحال بازنگری است تا روند ثبت‌نام و اخذ مجوز برای هیئت‌ها ساده‌تر شود.

در این نشست، انتخابات هیئت رئیسه شورای هیئت‌های مذهبی کشور برگزار شد و روح‌الدین دریکوند از استان لرستان، رئیس این شورا، مهرآبادی از خراسان شمالی، نایب‌رئیس و عبادی از آذربایجان شرقی به عنوان دبیر برای دوره‌ای سه ساله انتخاب شدند.

انتهای پیام
captcha