هم‌نوایی حاجیان با فرازهای کمیل امیرمومنان(ع)
کد خبر: 4070922
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۰

هم‌نوایی حاجیان با فرازهای کمیل امیرمومنان(ع)

زائران خانه خدا شب گذشته ۲۳ تیرماه در جوار بیت‌الله الحرام در مکه مکرمه همنوا با کمیل امیرمؤمنان(ع)‌ به مناجات و راز و نیاز با خالق و معبود خود پرداختند.

هم‌نوایی حاجیان با فرازهای کمیل امیرمومنان(ع)

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌ رسانی حج، چهارمین دعای کمیل زائران ایرانی در مکه مکرمه هم‌زمان در هتل‌های محل استقرار حجاج ایرانی در مکه و به شکل متمرکز در سه هتل بزرگ این شهر برگزار شد.

در مراسمی که در هتل میدان برگزار شد، مسعود نوری، عضو کاروان قرآنی نور به تلاوت قرآن کریم پرداخت. حجت‌الاسلام محمدجواد محمدی، سخنران این مراسم با اشاره به اهمیت و جایگاه دعا بیان کرد: امام باقر(ع)‌ در روایتی فرمودند: بهترین عبادت دعاست. قرآن کریم نیز فرمود: «قُلْ مَا یَعْبَأُ بِکُمْ رَبِّی لَوْلَا دُعَاؤُکُمْ؛ بگو اگر دعاى شما نباشد، پروردگارم به شما توجهى نمی‌کند».

وی افزود: امیرمومنان(ع) نیز فرمودند که بهترین کارها در زمین در پیشگاه الهى دعاست. از این رو دعا عامل کسب فیوضات الهیه و وصول به درجات و مقامات در آخرت است. اما باید دقت داشت که زمان و مکان در استجابت دعا اثرگذار است. دعا در شب جمعه و در جوار بیت‌الله الحرام بیشتر مورد استجابت قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام محمدی اظهار کرد: دعا از عوامل برطرف‌کننده و تغییردهنده قضا و قدر است. برای مثال دعا موجب عافیت و تأخیر در اجل انسان می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت حفظ نورانیت حج در امتداد زندگی و بعد از بازگشت از سفر حج، تصریح کرد: یکی از همکاران شهید سلیمانی از حس و حال عجیب این شهید در ایام حج سخن می‌گفت و تعریف می‌کرد که نیمه شب‌ها شهید سلیمانی من را برای عبادت بیدار می‌کرد. وقتی به مسجدالحرام می‌رفتیم نماز شب خود را در حال سوز و گداز می‌خواند و حس و حال عجیبی در دعا داشت. طبیعی است که دعا و عبادت در چنین حالی انسان را به مقامات بالا می‌رساند.

پس از این منبر معنوی، حمید رمضانپور،‌ مداح بعثه مقام معظم رهبری با یادی از آخرین حج کاروان شهدای کربلا و ذکر مصیبت حضرت سیدالشهدا(ع) فضای معنوی مراسم را مهیای مناجات با پروردگار کرد و در ادامه همنوا با ناله‌های امیرمومنان(ع) به قرائت فرازهای روحبخش دعای کمیل پرداخت.

بنابر این گزارش هتل ویولت که پذیرای 20 کاروان زیارتی از کشورمان بود، میزبان دومین مراسم متمرکز دعای کمیل بود. بعد از سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین صمدی یزدی، خطیب بعثه مقام معظم رهبری در این مراسم، که راهکارهای بخشیده شدن گناهان و استجابت دعا را بیان کرد حاج علی فراهانی، از مداحان پیشکسوت بعثه به قرائت دعای کمیل پرداخت.

یادآور می‌شود، آیین های دعای کمیل در 17 هتل دیگر نیز با سخنرانی روحانیون کاروان‌ها و قرائت دعای کمیل از سوی مادحان اهل بیت(ع) برنامه‌ریزی شده بود تا تمام حجاج ایرانی بیت‌الله الحرام در فضای ملکوتی مکه مکرمه از فیض مناجات با پروردگار بر بال فرازهای روحبخش کمیل امیرمؤمنان(ع) بهره‌مند شوند.

 

انتهای پیام
captcha