ائمه جمعه از کانون‌های قدرت و ثروت دوری کنند
کد خبر: 4071819
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹
امام‌جمعه قوچان بیان کرد:

ائمه جمعه از کانون‌های قدرت و ثروت دوری کنند

امام‌جمعه قوچان گفت: دوری از کانون‌های قدرت و ثروت یکی از مسائلی است که ائمه جمعه باید نسبت به آن اهتمام جدی داشته باشند، زیرا ورود به این کانون، آسیب جدی به جایگاه امامت جمعه وارد می‌کند.

حجت‌الاسلام علیرضا هراتی مطلق،  امام جمعه قوچان حجت‌الاسلام علیرضا هراتی مطلق، امام‌جمعه قوچان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که من دیپلمات نیستم و انقلابی هستم، بیان کرد: ائمه جمعه باید در سه محور مطالبه‌گری داشته باشند. یکی از این محورها موضوع مردم‌داری ائمه‌جمعه است. مردم‌داری باید حقیقی باشد، زیرا ائمه‌جمعه از بطن مردم هستند و لازم است در مسائل و مشکلات نیز در کنار و همراه آن‌ها قرار بگیرند.

امام‌جمعه قوچان بیان کرد: ائمه‌جمعه مسائل و مشکلات مردمی را به‎دور از حب و بغض‌های سیاسی پیگیری کنند و بیان آن‌ها در خطبه‌های نماز جمعه آخرین راه باشد. به تعبیری امام‌جمعه باید بتواند از طریق نفوذ خود با مسئولان به‌نفع مردم استفاده کند و مسائل و مشکلات را حل و فصل کند و در صورت بروز مشکل، آن را از طریق مسئول مربوطه پیگیری و راهکاری برای رفع آن بدست بیاورد و در صورتیکه این اقدام عملی نشد طی هماهنگی با مسئول مربوطه، برای پای کار آوردن مسئولان استانی و کشوری، موضوع در خطبه‌های نماز جمعه مطرح شود.

هراتی تصریح کرد: در حقیقت ائمه‌جمعه باید دستاوردهای نظام را مدنظر داشته باشند و در جهت تقویت آن گام بردارند. دوری از کانون‌های قدرت و ثروت یکی دیگر از مسائلی است که ائمه‌جمعه باید نسبت به آن اهتمام جدی داشته باشند، زیرا ورود به این کانون آسیب جدی به جایگاه ائمه‌جمعه وارد می‌کند و از اقشار آسیب‌پذیر جامعه غفلت می‌شود و ائمه جمعه از وظیفه اصلی خود باز می‌مانند.

وی در پایان گفت: ائمه جمعه بایستی رهبر معظم انقلاب را به عنوان بهترین مطالبه‌گر انقلابی، الگوی خود قرار دهند و بتوانند بر پایه اصول، در جهت رفع مشکلات و مطالبات مردمی اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha