هشدار عربستان به یوتیوب نسبت به انتشار محتوای ضد اسلامی
کد خبر: 4072959
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱

هشدار عربستان به یوتیوب نسبت به انتشار محتوای ضد اسلامی

عربستان سعودی به شبکه اجتماعی یوتیوب نسبت به انتشار آگهی‌هایی در این کشور که ارزش‌ها و اصول اسلامی و اجتماعی را نقض می‌کند، هشدار داد.

به گزارش ایکنا به نقل از اسپوتنیک عربی، مقامات سازمان «رسانه‌های دیداری و شنیداری» و سازمان «ارتباطات و فناوری اطلاعات»، دو سازمان رسانه‌ای عمده عربستان سعودی عصر دیروز، اول مرداد در بیانیه‌ای اعلام کردند: با توجه به بررسی‌های آن‌ها «یوتیوب وابسته به شرکت آمریکایی گوگل» تبلیغاتی را برای کاربران خود در قلمرو عربستان نمایش می‌دهد که محتوای آن با ارزش‌ها و اصول اسلامی و اجتماعی و قوانین مرتبط به کنترل‌ محتوای رسانه‌ای در این کشور مغایر است.

این دو نهاد خاطرنشان کردند که از یوتیوب خواسته‌اند این تبلیغات را حذف و مقررات را رعایت کند و در صورت ادامه پخش محتوای متخلف، مطابق با مقررات مرتبط به ارتباطات و رسانه‌های سمعی و بصری، اقدامات قانونی لازم انجام خواهد شد.

این دو سازمان در بیانیه مشترک خود بر لزوم پایبندی پلتفرم‌های مختلف محتوای دیجیتال به قوانین و مقررات حاکم در این کشور تأکید کردند.

مقامات عربستان سعودی پس از انجام اصلاحات مورد نظر محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور برای ایجاد تحول و تغییرات بنیادی، با انتقاداتی از سوی جامعه سنتی مواجه شده‌اند. به نظر آن‌ها تغییرات و اصلاحات انجام شده، هویت اسلامی این کشور را هدف گرفته است، اخبار مرتبط به احتمال عادی‌سازی روابط میان عربستان و رژیم صهیونیستی نیز به این انتقادات دامن زده است.

در چند روز اخیر سفر یک خبرنگار رژیم صهیونیستی به مکه و حضور او در برخی از اماکن مقدس مسلمانان از جمله جبل عرفات، جنجال بزرگی را در شبکه‌های اجتماعی و در میان کاربران عرب برانگیخت. به نظر می‌رسد، مقامات عربستان به دنبال تبرئه خود از این انتقادات هستند و هشدار آن‌ها به یوتیوب نیز در این چارچوب قابل‌ فهم است.

انتهای پیام
captcha