محکومیت شهادت دو فلسطینی در درگیری با نظامیان صهیونیست
کد خبر: 4072989
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
با تحولات فلسطین؛

محکومیت شهادت دو فلسطینی در درگیری با نظامیان صهیونیست

در درگیری مسلحانه بامداد امروز یکشنبه مبارزان مقاومت با اشغالگران اسرائیلی در بخش قدیمی شهر نابلس، دو فلسطینی به شهادت رسیده و شماری هم زخمی شدند، جنبش جهاد اسلامی و حماس با ستودن عملیات قهرمانانه نابلس بر تداوم مبارزه با اشغالگران صهیونیست تأکید کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، در درگیری مسلحانه بامداد امروز یکشنبه مبارزان مقاومت با اشغالگران اسرائیلی در بخش قدیمی شهر نابلس، دو فلسطینی به شهادت رسیده و شماری نیز زخمی شدند، به گفته منابع محلی، شهدای درگیری امروز در نابلس عبود صالح 29 ساله و محمد العزیزی 22 ساله هستند.

منابع فلسطینی اعلام کردند که شماری از نیروهای ویژه ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز به بخش قدیمی شهر نابلس یورش بردند که در پی آن درگیری مسلحانه شدیدی در این منطقه به وقوع پیوست.

در این درگیری‌ها 8 فلسطینی دیگر زخمی شدند.

اشغالگران اسرائیلی در جریان حمله به نابلس، منزلی را در این شهر محاصره کرده و با یک گلوله خمپاره هدف قرار دادند که در پی آن انفجار مهیبی به وقوع پیوست.

جهاد اسلامی: مقاومت تا آزادی کامل فلسطین ادامه خواهد یافت

جنبش جهاد اسلامی فلسطین ضمن تجلیل از قهرمانان نابلس که با شرافت و قهرمانی با نظامیان اشغالگر درگیر شدند، شهادت این دو جوان فلسطینی را تسلیت گفت.

جنبش جهاد اسلامی از رشادت گروه مبارزان نابلس و تمام مبارزان قهرمان مقاومت در جبل النار قدردانی کرد و آن‌ها را تجسم حماسه و قهرمانی توصیف کرد. مبارزانی که با گسترش عملیات نظامی و تقویت گردانه‌ای جنگی در شهرهای مختلف کرانه باختری کابوس مهیبی را برای اشغالگران صهیونیست ایجاد کرده اند. جهاد اسلامی تأکید کرد: مردم ما این خون‌ها را پاس خواهند داشت و راه خود را تا پیروزی و رهایی کامل ادامه خواهند داد.

شهادت دو فلسطینی در درگیری با نظامیان صهیونیست و واکنش گروه‌های مقاومت

این جنبش از مردم قهرمان فلسطین خواست تا گرد مبارزان مقاومتی که با تمام وجود از سرزمین و عزت ما دفاع می‌کنند گرد هم‌آیند و از همه ابزارها برای حمایت و پشتیبانی از مقاومت در برابر اشغالگران استفاده کنند و به وظیفه خود برای جهاد عمل کنند.

حماس: عملیات نابلس گواه تداوم مقاومت ملت علیه اشغالگران است

جنبش مقاومت اسلامی «حماس» نیز در واکنش به شهادت دو مبارز فلسطینی در نابلس تصریح کرد: رویارویی امروز در نابلس و مقاومت مردم آن در مقابله با اشغالگری با روحیه جنگندگی بالا، گواه شجاعت و توانایی مردم ما برای ادامه انقلاب و مبارزه روزافزون علیه اشغالگری است.

عبداللطیف القانوع، سخنگوی این جنبش از رزمندگان مقاومت در نابلس که با تمام قدرت و با شهامت در برابر هجوم اشغالگران به شهر نابلس مقابله کردند، تمجید کرد.

شهادت دو فلسطینی در درگیری با نظامیان صهیونیست و واکنش گروه‌های مقاومت

وی افزود: این رویارویی‌های پیوسته با اشغالگران ثابت می‌کند که مبارزه ملت ما با اشغالگران تا پایان اشغال متوقف نخواهد شد و نابلس، جنین و تمام شهرهای کرانه باختری با مقاومت در برابر اشغالگران ضمن ناکام گذاشتن اهداف آنها، این اشغالگران را از سرزمین خود بیرون خواهد راند.

افشای هویت عاملان سوء قصد علیه ناصرالدین الشاعر

منابع آگاه فلسطینی از افشای هویت عاملان سوء قصد علیه ناصرالدین الشاعر، معاون نخست‌وزیر اسبق فلسطین در شهر نابلس خبر دادند.

این منابع تأکید کردند که عاملان تیراندازی به سمت الشاعر نایف، عامر و عاصم صایل نام دارند که هر دو از اعضای سرویس‌های اطلاعاتی تشکیلات خودگردان هستند.

به گفته این منابع، خودروی استفاده شده در این عملیات، متعلق به خالد الصائب، مدیر بخش رسانه‌ای جنبش فتح در شهر نابلس است که تحت مالکیت سرویس‌های اطلاعات عمومی تشکیلات خودگردان است.

لازم به ذکر است که افراد مسلح ناشناس شامگاه دیروز جمعه قصد ترور الشاعر در شهر نابلس را داشتند اما این ترور ناموفق ماند و تیرهای شلیک شده به پای وی اصابت کرده است.

انتهای پیام
captcha