کربلا؛ آماده استقبال از زائران عزادار + عکس
کد خبر: 4073689
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷

کربلا؛ آماده استقبال از زائران عزادار + عکس

فرماندهی عملیات کربلا و پلیس این استان تدابیر اولیه برای طرح‌های ویژه تأمین امنیت مراسم میلیونی در این شهر از جمله مراسم عاشورای حسینی را بررسی کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از الصباح،

فرماندهی عملیات کربلای معلی و پلیس این استان در یک کنفرانس امنیتی مفصل، آمادگی‌های اولیه برای طرح‌های ویژه تأمین امنیت زیارت‌های میلیونی در این شهر از جمله مراسم عاشورای حسینی را همزمان با نزدیکی فرا رسیدن ماه محرم بررسی کردند.

ژنرال علی الهاشمی، فرمانده عملیات کربلا اعلام کرد: این کنفرانس امنیتی با حضور مدیران سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی، فرماندهان محورها و شمار زیادی از افسران ارتش و پلیس، نمایندگان آستان‌های مقدس حسینی و عباسی و الحشد الشعبی برای بررسی و تشریح ابعاد طرح امنیتی ویژه محرم و توزیع وظایف برگزار شد.

الهاشمی با اشاره به اینکه طرح امنیتی تدارک دیده شده از سوی فرماندهان امنیتی ویژه عاشورا از جمله مراسم دسته عزاداری رکضه طویرج به‌طور مفصل در این کنفرانس بررسی شد و قبل از اجرای این طرح یک عملیات پیش‌دستانه در سراسر استان کربلای معلی اجرا خواهد شد، تصریح کرد: همزمان با طرح‌های امنیتی، طرح‌های دیگری نظیر طرح‌های خدماتی و بهداشتی نیز وجود خواهد داشت و برنامه‌ای ویژه تأمین مرزهای استان از طریق طرح‌های ویژه و عملیات مقدماتی تدوین شده است.

وی بیان کرد: تمامی وزارتخانه‌ها و ادارات دولتی در طرح‌های ویژه این مراسم و به منظور تسهیل ورود زائران به کربلا و شرکت در مراسم‌های میلیونی مشارکت خواهند داشت.

سرلشکر احمد علی زوینی، رئیس پلیس کربلا هم در این باره گفت: آمادگی‌ها برای امسال زودهنگام آغاز شده است و هدف از آن ارائه خدمات به زائران و حفظ امنیت و جلوگیری از مشکلاتی بوده که ممکن است در طول این مراسم‌ها رخ دهد.

زوینی تأکید کرد: ورود زائران به کربلا به صورت روان و منعطف خواهد بود اما در موارد بسیار ضروری نقش‌های اطلاعاتی در تمامی مناطق و مرکز استان کربلا فعال خواهد بود.

آستان مقدس عباسی سیاه‌پوش شد

از سوی دیگر مقامات آستان مقدس عباسی(ع) در آستانه آغاز ماه محرم اقدام به نصب پرچم‌های عزاداری در راهروهای حرم شریف حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام کردند. 

زین‌العابدین القریشی، دستیار رئیس این اداره گفت: در راستای تدارک‌ها برای پذیرایی از ماه محرم الحرام و صفر، کارکنان این آستان اقدام به نصب پارچه‌های مشکی در داخل و خارج حرم عباسی کردند.

تدابیر زودهنگام مقامات کربلا در آستانه ماه محرم

تدابیر زودهنگام مقامات کربلا در آستانه ماه محرم

تدابیر زودهنگام مقامات کربلا در آستانه ماه محرم

تدابیر زودهنگام مقامات کربلا در آستانه ماه محرم

انتهای پیام
captcha