اجرای سه طرح مرمتی آثار تاریخی در بخش راین
کد خبر: 4073828
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶

اجرای سه طرح مرمتی آثار تاریخی در بخش راین

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بخش راین از اجرای سه طرح مرمتی در ارگ راین و قلعه ده‌میرزا در بخش راین خبر داد.

اجرای سه طرح مرمتی آثار تاریخی در بخش راین

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، وحید طاهری، مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بخش راین از اجرای سه طرح مرمتی در این بخش خبر داد و گفت: عملیات نورپردازی، اصلاح سیستم برق‌کشی و اندود کاه‌گل بخش‌های مختلف ارگ تاریخی راین و بدنه‌سازی و جداره‌سازی بافت واجد ارزش این بخش با اعتباری بالغ بر 10میلیارد ریال آغاز شده است.

وی افزود: چندی پیش تفاهم‌نامه‌ای برای مرمت بافت تاریخی بخش راین با شهرداری امضا شد که خوشبختانه در این عملیات مرمتی شاهد همکاری این دستگاه اجرایی با اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمان هستیم.

طاهری از مرمت سردر قلعه ده‌‌میرزا و بدنه‌سازی و جداره‌سازی ورودی اصلی این قلعه با اعتباری حدود ۴ میلیارد ریال خبر داد و بیان کرد: روستای ده‌میرزا در حدود ۵ کیلومتری جنوب شرق راین قرار دارد و چهل‌و‌یک خانوار این روستا درون یک قلعه خشتی که حدود یکصد سال قبل توسط یکی از خان‌‌ها به‌‌نام سردار مجلل ساخته شد زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه این قلعه که دارای یک ورودی بوده تا حدود ۳۰ سال قبل درب آن شب‌ها بسته می‌شده است، گفت: درون این قلعه علاوه‌ بر خانه خان، چهار قلعه کوچک‌تر هم وجود دارد که هر قلعه مخصوص یک طایفه بوده است.

انتهای پیام
captcha