برگزاری اختتامیه دوره‌های قرآنی تابستانه در اردن
کد خبر: 4081432
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰

برگزاری اختتامیه دوره‌های قرآنی تابستانه در اردن

مراسم اختتامیه دوره‌های قرآنی مراکز تابستانه حفظ قرآن اردن در مرکز فرهنگی اسلامی وابسته به مسجد شهید «ملک عبدالله اول» شهر «امان»، پایتخت این کشور برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روزنامه «الرای»، محمد الخلایله، وزیر اوقاف اردن به نمایندگی از «بشر الخصاونه»، نخست‌وزیر این کشور در این مراسم که دیروز، 5 شهریورماه برگزار شد، حضور یافت و طی سخنانی اظهار کرد: وزارت اوقاف اردن در راستای رسالت و رویکرد خود، دعوت به سوی خدا با حکمت و موعظه حسنه را با استناد به آیه‌ای از قرآن(وَ جادِلْهُمْ بِالَّتي هِيَ أَحْسَنُ/ آیه 125 سوره نحل) دنبال می‌کند.

وی افزود: وزارت اوقاف اردن به چاپ قرآن و برگزاری رقابت‌های قرآنی در دو حوزه داخلی و بین‌المللی نیز توجه ویژه‌ای دارد و مسابقات بین‌المللی قرآن «هاشمیه» را که به دلیل کرونا متوقف شده بود، از سر گرفته است.

الخلایله با تأکید بر ضرورت یادگیری قرآن در زندگی، تصریح کرد: اخلاق قرآنی ما را به مهربانی و صفات نیکو دعوت می‌کند و ما باید در تعامل با یکیگر و رفتار با خانواده و جامعه، متخلق به اخلاق قرآنی باشیم.

این برنامه با نمایش فیلمی مستند از مراکز تابستانه قرآن و اجرای سرود توسط گروه سرود دینی وابسته به وزارت اوقاف اردن پایان یافت.

گفتنی است، کلاس‌ها و جلسات مراکز تابستانه قرآن اردن، در طول تابستان با شعار «مسجدالاقصی؛ وصیتی هاشمی و حقی ابدی» برگزار شده بود و دانش‌آموزان اردنی در این مراکز حضوری فعال داشتند.

انتهای پیام
captcha