مداحان اردبیلی به عنوان چهره ناب حسینی به سطح ملی معرفی می‌شوند
کد خبر: 4085741
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲

مداحان اردبیلی به عنوان چهره ناب حسینی به سطح ملی معرفی می‌شوند

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل گفت: معرفی توانمندی‌های ناب در حوزه مداحی اولویت اساسی بوده تا نوجوانان و جوانانی که علاقه‌مند به مداحی و مرثیه‌سرایی هستند از خطه عاشقان ابوالفضل(ع) بتوانند به عنوان چهره ناب حسینی به سطح ملی معرفی شوند.

علی ملااحمدی مدیرکل صدا و سیمای اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، علی ملااحمدی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل، ۲۴ شهریورماه، در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه تلویزیونی «حسین‌نواسی» در اردبیل اظهار کرد: در آستانه اربعین حسینی و دهه چهارم ماه صفر برنامه «حسین‌نواسی» به محور پرورش استعدادهای ناب نوجوانان و جوانان در حوزه مداحی تبدیل شده است.

ملااحمدی بیان کرد: برای سومین سال متوالی و با هدف شناسایی استعدادهای ناب مداحی و مرثیه در گروه سنی نوجوانان و جوانان، برنامه تلویزیونی «حسین‌نواسی» تدارک دیده شده تا بتوانیم در این عرصه موفق عمل کنیم.

وی تصریح کرد: با حضور داوران و چهره‌های برجسته مداحی استان، نوجوانان و جوانان در حوزه‌های مختلف شعر، مداحی، مرثیه‌سرایی و بروز و ظهور توانمندی‌های خود رقابتی سالم انجام داده تا با کسب بیشترین نمره وارد مراحل نیمه‌نهایی و نهایی شوند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل گفت: بیش از ۱۰۰ نفر در این فراخوان شرکت کرده بودند که در مرحله نخست ۴۰ نفر از آنها انتخاب شده تا در قالب چهار گروه ۱۰ نفری رقابت خود را انجام دهند.

ملااحمدی افزود: با حذف ۲۰ نفر در مرحله نیمه‌نهایی، ۲۰ نفر راهی مرحله پایانی شدند که از بین آنها نیز پنج نفر برگزیده و منتخب شده و با نظر هیئت داوران نفرات اول تا پنجم معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد: در حقیقت این برنامه نه تنها فضای رقابتی ناسالمی نداشته بلکه بستر پرورش استعدادها با معرفی توانمندی‌های ناب در این حوزه بوده تا نوجوانان و جوانانی که علاقه‌مند به مداحی و مرثیه‌سرایی هستند از خطه عاشقان ابوالفضل (ع) بتوانند به عنوان چهره ناب حسینی از پایتخت حسینیت به سطح ملی معرفی شوند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل اضافه کرد: قطعاً تداوم این حرکت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به ظهور و بروز استعدادهای بیشتری در این حوزه منجر خواهد شد و امیدواریم با هدف‌گذاری مشخص در این حوزه بتوانیم در سال‌های آینده در عرصه مداحی و مرثیه‌سرایی غنای لازم را به دست آوریم.

انتهای پیام
captcha