زیارت اربعین حسینی خدمت به فرهنگ مهدویت است
کد خبر: 4086050
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷

زیارت اربعین حسینی خدمت به فرهنگ مهدویت است

مسئول بسیج طلاب، اساتید و روحانیون استان اردبیل گفت: زیارت اربعین در واقع خدمت به فرهنگ مهدویت بوده چراکه بزرگترین کلاس درس برای اصلاح جوامع بشری است.

سیدمحمد سیدسیاح مسئول بسیج طلاب اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سید سیاح، مسئول بسیج طلاب، اساتید و روحانیون استان اردبیل، ۲۵ شهریورماه، در مراسم سوگواره اربعین حسینی در اردبیل اظهار کرد: زیارت اربعین در واقع خدمت به فرهنگ مهدویت بوده چراکه بزرگترین کلاس درس برای اصلاح جوامع بشری است.

وی به ابعاد مهم پیاده روی اربعین اشاره کرد و گفت: امروز پدیده اربعین تبدیل به گردهمایی عظیم جهانی و منشاء برکات فراوان بوده و اربعین امروز تنها یادآور چهلمین روز شهادت امام حسین(ع) نیست و امروز اربعین تبلور عشق و مودت به ساحت مقدس اهل بیت(ع) است.

این مبلغ اسلامی با بیان اینکه اربعین تابلوهایی از ارزش‌های دینی و انسانی را منعکس می‌کند، گفت: اربعین حماسه دینی اسلام علیه جبهه باطل است.

وی گفت: اربعین، نماد اسلام حقیقی برابر اسلام آمریکایی است و از این رو دشمنان تلاش می کنند تا عظمت این پدیده مهم و تاریخ ساز در جهان را کاهش دهند.

سیدسیاح به گوشه هایی از تلاش‌های دشمنان اسلام برای کاهش جلوه‌های تاریخ ساز اربعین اشاره کرد و گفت: پرورش و حمایت از گروه‌های تروریستی، رعب افکنی در دل زائرین با انجام اعمال خرابکارانه و شبهه افکنی از جمله اقدامات دشمنان برای کاهش جلوه های بصری پیاده روی اربعین در برابر دیدگان جامعه جهانی است.

وی به جذبه زیارت اربعین اشاره کرد و گفت: امروز تقریبا از همه کشورهای جهان، زائران از همه ادیان و مذاهب به سمت بارگاه نورانی امام حسین(ع) عازم می شوند.

مسئول بسیج طلاب استان اردبیل به مانع تراشی دولت‌های مستکبر برای عدم اعزام  شهروندان خود تحت عنوان زائران اربعین اشاره کرد و گفت: تبلیغات دروغین، شبهه افکنی در مورد زیارت اربعین در کنار تهدیداتی چون لغو امتیازها از جمله اقدامات دولت های مستکبر و مانع تراشی آنها برای جلوگیری اعزام شهروندانشان به پیاده روی عظیم اربعین حسینی است.

انتهای پیام
captcha