حمله حشدالشعبی به مواضع تروریست‌های داعش در ایام زیارت اربعین
کد خبر: 4086390
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۴

حمله حشدالشعبی به مواضع تروریست‌های داعش در ایام زیارت اربعین

یکی از فرماندهان سازمان حشدالشعبی عراق در سخنانی تأکید کرد: در ایام برگزاری زیارت اربعین امام حسین (ع) واحدهایی از این نیرو، پنج ضربه مهم به گروه تروریستی داعش در استان دیالی وارد کرده‌اند.

به گزارش ایکنا، به نقل از المعلومه، احمد التمیمی، از فرماندهان سازمان حشدالشعبی عراق تأکید کرد که این نیرو پنج ضربه مهم به گروه تروریستی داعش در ایام اربعین حسینی (ع) در استان دیالی وارد کرده است.

وی با تأکید بر اینکه عناصر تروریستی داعش در جریان مراسم اربعین نتوانستند هیچ اقدامی انجام دهند، گفت: استان دیالی یکی از استان‌های مهم در طرح امنیتی ایام زیارت اربعین در سطح کشور عراق بود؛ چرا که بیش از ۲۲۰ هزار زائر از کشورهای مختلف از جمله ایران، افغانستان و آذربایجان از گذرگاه «المنذریه» عبور کردند.

التمیمی اظهار کرد: نیروهای سازمان حشدالشعبی در این عملیات‌ها، شش انبار تسلیحات و مواد منفجره داعش را کشف و ضبط کردند، شش تروریست از جمله یک سرکرده ارشد را از پای درآوردند و پنج هزار هکتار از اراضی استان دیالی را پاک‌سازی کردند.

وی افزود: این عملیات‌ها نتایج مهمی درپی داشت و هیچ خللی در امنیت زائران به وجود نیاورد؛ علی‌رغم اینکه تعداد موکب‌ها بیش از ۶۰۰ موکب بود.

پیش از این حشدالشعبی با صدور بیانیه‌ای از خنثی‌سازی طرح حمله تروریستی به زائران اربعین حسینی و نیروهای امنیتی در جنوب شهر سامرا در استان صلاح‌الدین عراق خبر داده بود.

انتهای پیام
captcha