عملیات سپاه علیه تروریست‌ها باید در همه مناطق پیرامونی ادامه پیدا کند + صوت
کد خبر: 4090194
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳
منصور حقیقت‌پور:

عملیات سپاه علیه تروریست‌ها باید در همه مناطق پیرامونی ادامه پیدا کند + صوت

کارشناس مسائل سیاسی با ارزشمند توصیف کردن حملات سپاه علیه تروریست‌ها در شمال اقلیم کردستان عراق گفت: این حملات باید به طور مستمر در شمال اقلیم کردستان عراق و سایر مناطق ادامه یابد تا منطقه از لوث وجود این تروریست‌ها پاک شود و این گروه‌ها بدانند تهدید امنیت ملی ایران برایشان هزینه بسیار سنگینی دارد.

منصور حقیقت‌پور

منصور حقیقت‌پور، کارشناس مسائل سیاسی و نایب رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت‌وگو با ایکنا درباره چندین مرحله عملیات سپاه علیه گروهک‌های تروریستی و تجزیه‌طلب در شمال اقلیم کردستان عراق گفت: حملات سپاه اقدامی هوشمندانه اما ناکافی است. در واقع این حملات بسیار ارزشمند و امنیت‌آفرین باید شامل حال سایر گروه‌های تروریستی فعال در مناطق دیگر هم بشود.

وی افزود: در سایر مرزهای شمال غربی کشور گروه‌های تروریستی با سلاح و تجهیزات دستگیر شدند و قطعا این نوع گروه‌ها در مرزهای جنوب شرقی کشور نیز حضور دارند و سپاه حتما به موقع باید از آنها هم انتقام بگیرد.

تحویل سرزمین سوخته به تروریست‌ها

حقیقت‌پور اظهار کرد: به ازای هر تروریست باید تعداد قابل توجهی موشک در پایگاه‌های آموزشی و فرماندهی این گروه‌ها فرود بیاید تا مراکز تعلیم و تربیت تروریست‌ها کاملا تخریب و ویران شده و یک سرزمین سوخته برای این گروه‌ها باقی بماند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: این اقدام سپاه قابل تقدیر است اما باید مستمر باشد و منتظر هستیم سپاه این اقدامات را همچنان در شمال اقلیم کردستان عراق و سایر مناطق ادامه دهد تا منطقه از لوث وجود این تروریست‌ها پاک شود و این گروه ها بدانند تهدید امنیت ملی ایران هزینه بسیار سنگینی برای آنان به دنبال دارد.

نقش آمریکا و اسرائیل

حقیقت‌پور درباره بی‌عملی و انفعال مقامات اقلیم کردستان عراق برخلاف تعهدات خود نسبت به فعالیت‌های این گروه‌‌های تروریستی گفت: به نظر می‌رسد مقامات اقلیم کردستان قادر به انجام چنین کاری نیستند و هم عرضه و هم انگیزه انجام آن را ندارند.

نایب رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان کرد: این گروه‌های تروریستی از سوی آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها حمایت شده و این برنامه‌ها از سوی آنان طراحی می‌شود و آنها بر اقلیم سوار هستند که به موقع باید جواب آنان هم داده شود.

پیام سپاه به سایر دولت‌‌های منطقه

حقیقت‌پور درباره پیام حملات سپاه به برخی دولت‌ها مانند جمهوری آذربایجان که به محل فعالیت ضد ایرانی صهیونیست‌ها تبدیل شده چیست، گفت: آنها نیز باید با این حملات متوجه عواقب اقدامات خود علیه امنیت ملی ایران بشوند. پهپادهایی که از سمت جمهوری آذربایجان به جمهوری اسلامی ایران تعرض کردند از سوی اسرائیل فرستاده شده بودند و آنها هم باید منتظر باشند که مقرهای آنها مانند مقرهای آمریکایی‌ها در عراق و پایگاه‌های تروریست‌ها در کردستان عراق مورد نوازش قهرمانان ما در سپاه قرار بگیرد.

کد

حقیقت‌پور در پایان تأکید کرد: همه این اقدامات جمهوری اسلامی مشروع و قانونی و در راستای بازدارندگی فعال و پس از تذکرات فراوان به مقامات اقلیم کردستان انجام گرفته و بعد از اینکه به صبر و اتمام حجت‌های جمهوری اسلامی ایران پاسخ مناسبی داده نشد و این تروریست‌ها در حوادث اخیر کشور نیز دخالت کرده و منشأ ناآرامی و آشوب شدند، این حملات با دقت بالا انجام گرفت تا همه متوجه شدند جمهوری اسلامی ایران در خصوص امنیت خود با احدی شوخی و تعارف ندارد.

انتهای پیام
captcha