ادیان مختلف در ایران با آرامش کنار هم زندگی می‌کنند + فیلم
کد خبر: 4090340
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲
گزارش ایکنا از آیین رونمایی «علمای اهل سنت»

ادیان مختلف در ایران با آرامش کنار هم زندگی می‌کنند + فیلم

آیین رونمایی از مجموعه مستند «علمای اهل سنت» امروز 16 مهر در شبکه افق برگزار شد.

به گزارش ایکنا، آیین رونمایی از مجموعه مستند «علمای اهل سنت» با حضور؛ صادق یزدانی مدیر شبکه افق، محمدمهدی خالقی کارگردان اثر، امروز 16 مهر در شبکه افق برگزار شد.

در ابتدای جلسه یزدانی با بیان اینکه شبکه افق وحدت را سرلوحه اقدامات خود می‌داند، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها روی بحث وحدت در جهان اسلام تأکید داشته‌اند. به پیروی همین امر، شبکه افق تمام تلاش خود را کرده تا در این راستا قدم بردارد. مجموعه «علمای اهل سنت» ازجمله محصولاتی است که شبکه افق آن را تولید کرده است.

وی افزود: در بحث وحدت نباید روی مسائل جزئی متمرکز شویم بلکه بیشتر باید به مشترکات توجه داشته باشیم. در اسلام اشتراکات بیش از اختلافاتند برای همین باید روی داشته‌های وحدت‌بخش دقت‌نظر همه‌جانبه داشته باشیم.

این مدیر تلویزیونی ادامه داد: در گفتمان انقلاب اسلامی، وحدت یک اصل ویژه است برای همین تمام شبکه‌های سیما روی این امر دقت نظر دارند. مجموعه «علمای اهل سنت» به سیره و زندگی 7 تن از علمای برجسته اهل سنت نظر دارد. امیدوارم روند تولید این دست تولیدات در تمام شبکه‌های سیما ازجمله شبکه افق رشد بیشتری داشته باشد.

محمدمهدی خالقی نویسنده و کارگردان این مجموعه هم در سخنانی تصریح کرد: این کار با وحدت ادیان تولید شده است. در ایران اسلامی اقوام و ادیان بسیاری وجود دارد اما همه مردم ایران به آرامش کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. این مجموعه مستند می‌خواهد گوشه‌ای از این ظرفیت را به تصویر کشد.

وی افزود: برای ساخت این مجموعه مراحل تحقیقی فراوانی را طی کردیم که بتوانیم به شکلی درستی و مطلوبی داشته‌های علمی علمای اهل سنت را تصویر کنیم. جا دارد از تمام علمایی که در این مجموعه تلاش کردند ما گوشه‌ای از زندگی آنها را جلوی دوربین بریم کمال تشکر را داشته باشم.

این کارگردان با بیان اینکه این مجموعه فتح بابی است برای پرداختن به علمای اهل سنت، بیان کرد: اگر حمایت‌هایی که در شبکه افق از چنین تولیداتی صورت می‌گیرد در دیگر شبکه‌ها هم وجود داشته باشد مطمئن باشید، دشمن نخواهد توانست در صف وحدت مردم خللی به وجود آورد.

علی‌رضا کمیلی؛ دبیر اتحادیه بین‌المللی امت واحد نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: وقتی فیلمسازان مستند روی موضوعاتی نظیر وحدت تأکید دارند شاهد اتفاقات خوبی در این سرزمین خواهیم بود. دشمنان انقلاب و اسلام تمام تمرکز تبلیغاتی خود را روی این امر متمرکز کرده‌اند تا به مردم بگویند در ایران اسلامی بین اهل سنت و شیعه فرق وجود دارد بنابراین کارهایی نظیر «علمای اهل سنت» به مردم نشان خواهد داد که چنین ادعاهایی کذب محض است و اهل سنت برادرانی هستند که کنار برادران شیعه خود زندگی می‌کنند.

‌وی تأکید کرد: ساخت این قبیل تولیدات باید با نمایش مطلوب آن‌هم همراه باشد به ویژه در شکل بین‌المللی باید اتفاقات خوبی را در این زمینه رقم زنیم چون جامعه جهانی نیاز دارد تا با حقایق بیشتر و بهتر آشنا شود.

ماموستا عزیز بابایی؛ امام جمعه اهل سنت تهران به عنوان دیگر سخنران این مراسم بیان کرد: برکت دست خداست. امیدوارم افرادی که در حوزه اسلام کار  می‌کنند برکت یابند. ایران پرچم اسلام و قرآن را بالا برد برای همین دشمنان این سرزمین تلاش می‌کنند تا این پرچم را پایین بکشند برای همین تنها وحدت است که می‌تواند نقشه دشمنان این سرزمین را خنثی کند.

وی ادامه داد: دشمنان انقلاب و اسلام به اندازه کار تبلیغاتی انجام داده که برخی از مردم متصورند در ایران اهل سنت نمی‌توانند اسم پیشوایان خود را بیاورند در صورتیکه این‌گونه نیست و بارها ما آزادانه نسبت به بزرگان خود ادای احترام می‌کنیم.

وی تأکید کرد: رسانه ملی باید به تمام توان به نیازهای همه  اقلیت‌ها پاسخ دهد چون اگر اقلیت‌ها نیازهای خود را در شبکه‌های ملی نتوانند تأمین کنند جذب شبکه‌های خارجی خواهند شد؛ شبکه‌هایی که تنها نیتشان ضربه زدن به اسلام و انقلاب است. در این میان صهیونیست‌ها پرچمدار کینه‌ورزی نسبت به مسلمانان هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیفایی نیز در ادامه این گفت‌وگو بیان کرد: برای شاخت ظرفیت‌های اسلام بهترین مسیر توجه به وحدت است چون در سایه توجه به اشتراکات است که دست دشمنان رو شده و موقعیت برای رسیدن به موفقیت فراهم می‌شود. نکته دیگر به واسطه ظرفیت تولیدات نمایشی برمی‌گردد. اگر در این راستا بتوانیم قوی عمل کنیم در حقیقت واقعیات را برای همه مردم تصویر کرده‌ایم.

وی در انتهای این گفت‌وگو تصریح کرد: اهل سنت 11 هزار شهید داده‌اند . همچنین 106 عالم اهل سنت هم به واسطه دفاع از انقلاب اسلامی شهید شده‌اند. زندگی هر یک از بزرگان می‌توانند مایه یک کار مستند و نمایشی باشد.

انتهای پیام
captcha