صدور مجوز تأسیس کارخانه چادر مشکی در خراسان‌جنوبی تسهیل می‌شود
کد خبر: 4093855
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹

صدور مجوز تأسیس کارخانه چادر مشکی در خراسان‌جنوبی تسهیل می‌شود

مسئول کارگروه مد و لباس کشور با بیان اینکه روند اخذ مجوز برای تأسیس کارخانه چادر مشکی در خراسان‌جنوبی را تسهیل می‌کنیم، گفت: بدون شک تولیدات با کیفیت، توجه بازارهای داخلی و خارجی را به خود جلب می‌کند و تولیدکنندگان نه تنها دغدغه فروش ندارند بلکه می‌توانند تولید مازاد بر نیاز داخل هم داشته باشند.

نشست برنامه‌ریزی برای تاسیس کارخانه چادر مشکی در خراسان جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سیدمجید امامی، مسئول کارگروه مد و لباس کشور، امروز، یکم آبان‌ماه در نشست برنامه‌ریزی برای تأسیس کارخانه چادر مشکی در خراسان‌جنوبی که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار برگزار شد، اظهار کرد: کیفیت تولید و استفاده از پارچه مطلوب بسیار مهم است که می‌طلبد در تولید پوشاک به‌ویژه چادر مورد توجه قرار گیرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی ادامه داد: روند اخذ مجوز برای تأسیس کارخانه چادر مشکی در خراسان‌جنوبی را تسهیل می‌کنیم؛ بدون شک تولیدات با کیفیت، توجه بازارهای داخلی و خارجی را به خود جلب می‌کند و تولیدکنندگان نه تنها دغدغه فروش ندارند بلکه می‌توانند تولید مازاد بر نیاز داخل هم داشته باشند.

مسئول کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: می‌توان با تأمین تسهیلات برای مؤسس و مالک خصوصی، در زمینه حمایت از این قشر گام برداشت.

علی فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی نیز در این نشست گفت: اگر قرار است در حوزه حجاب و عفاف اقدام مؤثری انجام شود باید به سرچشمه‌ها بپردازیم و اگر پوشاک، محصولات خوب و متناسب با هویت ایرانی، اسلامی در اختیار مصرف‌کننده قرار دهیم، کار زیربنایی انجام داده‌ایم.

وی افزود: خراسان‌جنوبی با بسترسازی دولت و بخش خصوصی ظرفیت ایجاد کارخانه چادر مشکی را دارد و در صورت راه‌اندازی این کارخانه، قطب دوم تولید چادر مشکی در سطح کشور خواهد بود.

فرخنده بیان کرد: علی‌رغم اینکه خراسان‌جنوبی دارای ظرفیت غنی در حوزه میراث فرهنگی است ولی از ساختمان‌ها و فضاها به‌طور بهینه استفاده نمی‌شود که نیاز است با همکاری جمعی از نخبگان اهل ایده و آگاه به تاریخچه استان، ظرفیت‌هایی که هویت ما را تثبیت می‌کند با استفاده از زبان و ادبیات روز فعال کنیم.

ایجاد خانه خلاق فرهنگ، هنر و رسانه

دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان‌جنوبی از ایجاد خانه خلاق فرهنگ، هنر و رسانه در این استان خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این مکان به دنبال این هستیم که ظرفیتی ایجاد کنیم تا اتصال بین بستر مربوط به میراث فرهنگی یعنی فضا و جوانان خلاق برقرار شود.

وی ادامه داد: بازارچه زندگی بهشتی نیز که بستر ارائه محصولات فرهنگی و پوشاک متناسب با هویت اسلامی، ایرانی است در شهرستان‌های بیرجند، فردوس، طبس، قاینات و نهبندان راه‌اندازی می‌شود.

جواد اشرفی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی نیز در این نشست برای حمایت از ایجاد بازارچه‌های زندگی بهشتی، خانه خلاق و تأسیس کارخانه چادر مشکی در استان اعلام آمادگی کرد.

وی بر ضرورت بهره‌گیری از تاریخ و فرهنگ غنی این دیار در تولید محصولات فرهنگی تأکید کرد و گفت: همچنین باید زمینه دسترسی آسان مردم به این محصولات فراهم شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور که روز شنبه، 30 مهر به خراسان‌جنوبی سفر کرد ضمن حضور در شورای فرهنگ عمومی استان، در نشستی با فعالان حوزه مد و لباس هم به تبادل نظر پرداخت.

انتهای پیام
captcha