مشارکت 11 کشور در مسابقه قرآنی اینترنتی اربعین نجف
کد خبر: 4095941
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸

مشارکت 11 کشور در مسابقه قرآنی اینترنتی اربعین نجف

مسابقه اینترنتی قرآنی ویژه اربعین در نجف که هنوز نفرات برتر آن اعلام نشده، استقبال گسترده داخلی و خارجی را در پی داشته است.

به گزارش ایکنا به نقل از الکفیل، حدود 800 نفر در این مسابقه که مجمع علمی قرآن نجف آن را برگزار کرد، شرکت کردند و این رقابت در ایام اربعین امسال(1444 هجری) برگزار شد.

مرکز قرآن کریم وابسته به مجمع علمی قرآن نجف بر این مسابقه نظارت داشت و سید کاظم الحکیم، مسئول واحد پژوهش‌ها و مطالعات قرآنی این مرکز گفت: مسابقه به سه زبان عربی، فارسی و انگلیسی برگزار شد و شامل 30 سؤال قرآنی متنوع بود.

وی با بیان این‌که مسابقه از دهم ماه صفر آغاز شد و تا نیمه ماه ربیع‌الاول ادامه داشت، تصریح کرد: حدود 800 شرکت‌کننده زن و مرد از 11 کشور پاکستان، عربستان، بحرین، کویت، هند، آمریکا، سوریه، ایران، افغانستان، فرانسه و انگلیس در این رقابت شرکت کردند و بغداد، بصره، نجف، ذی قار، كربلا، بابل، واسط، سماوه، ميسان، موصل، ديوانيه، صلاح‌الدين و ديالى نیز استان‌های عراقی شرکت‌کننده در این رقابت بودند.

الحکیم همچنین اظهار کرد: 293 نفر امتیاز کامل مسابقه را کسب کردند و به مرحله قرعه‌کشی برای انتخاب 30 نفر برتر و دریافت جوایز نقدی و غیر نقدی راه یافته‌اند.

وی افزود: پاسخ‌های صحیح مسابقه امروز، نهم آبان منتشر خواهد شد و طی روزهای آینده قرعه‌کشی انجام و اسامی برترین‌ها در صفحات و شبکه‌های مرکز قرآن کریم در تلگرام، فیس‌بوک و اینستاگرام اعلام می‌شود.

انتهای پیام
captcha