جام جهانی قطر و دیوارنگاره‌هایی مزین به احادیث نبوی
کد خبر: 4096072
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸

جام جهانی قطر و دیوارنگاره‌هایی مزین به احادیث نبوی

در آستانه برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال در قطر، این کشور دیوارنگاره‌های زیادی را در سطح شهر و اماکن مهم مزین به احادیث پیامبر به دو زبان انگلیسی و عربی نصب کرده است تا دین مبین اسلام را به تماشاگران مسابقات که از همه جای دنیا آمده‌اند، بشناساند.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، کمیته سازماندهی مسابقات جام جهانی 2022  در قطر خبر داد، با نزدیک شدن به جام جهانی، دیوارنگاره‌هایی در خیابان‌های دوحه، پایتخت قطر با احادیث نبوی و ترجمه آن به انگلیسی نصب شده است.

کاربران شبکه‌های اجتماعی تصاویری را به طور گسترده منتشر کردند که نشان می‌دهد جای جای خیابان‌ها و اماکن مهم در دوحه، دیوارنگاره‌هایی مزین به احادیث شریف نبوی است که بیانگر روح و گوهر دین مبین اسلام و حسن خلق حضرت محمد(ص) است.

 این احادیث در مورد اخلاق، اعمال نیک و لزوم انجام کار نیک در زندگی دنیوی به زبان عربی بود که به منظور سهولت درک مسافران با ترجمه انگلیسی هر حدیث همراه است.

رسانه‌های قطری می‌گویند، این ابتکار به دنبال معرفی دین اسلام به کسانی است که برای تماشای جام جهانی که از 20 نوامبر آغاز می‌شود، از سراسر دنیا به قطر می‌آیند.

جام جهانی قطر با دیوارنگاره‌های حدیثی

این ابتکار مسئولین قطر بسیار مورد تمجید قرار گرفته است و برخی آن را روشی بدیع برای معرفی دین اسلام به غیر مسلمانان می‌دانستند.

یکی از کاربران نوشته است: «این یک ابتکار فوق‌العاده و زیبا است ... قلب دوحه، پایتخت قطر با دیوارنگاره‌هایی از احادیث پیامبر و ترجمه آن به انگلیسی مزین شده است. من یک عرب هستم و از قطر حمایت می‌کنم.»

قطر از 20 نوامبر آتی تا 18 دسامبر(29 آبان تا 28 آذر سال جاری) میزبان مسابقات جام جهانی 2022 است و نخستین کشور عربی میزبان این رقابت بین المللی فوتبالی محسوب می‌شود.

انتهای پیام
captcha