انتشار کتاب «راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی با تکیه بر قرآن و سنت» در بغداد
کد خبر: 4097535
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶

انتشار کتاب «راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی با تکیه بر قرآن و سنت» در بغداد

کتاب «راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی به خانواده مسلمان با تکیه بر قرآن و سنت» به همت مرکز مطالعات حوزوی الهدی و با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در بغداد به زبان عربی منتشر شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این کتاب با نام عربی «طرق مواجهة الغزو الثقافی علی العائلة المسلمة علی ضوء القرآن و السنة» منتشر شده و نوشته «ندی ابراهیم البصیر» است.

در فصل اول کتاب به تهاجم فرهنگی و سازوکارهای تهاجم در حوزه آموزش، رسانه‌ها، کنفرانس‌ها، سمینارها و اشاعه آداب و رسوم منحرف در میان نسل‌های جوان و نوجوان از طریق نهادهای جامعه مدنی پرداخته شده است.

فصل دوم این کتاب در مورد تأثیراتی است که این تهاجم بر خانواده مسلمان در زمینه اندیشه، آداب و رسوم، سنت، اخلاق، رفتار، ارزش‌ها و روابط اجتماعی بر جای گذاشته است .

فصل سوم آن، روش‌های مقابله با این تهاجم را با تکیه بر قرآن و سنت، سیره اهل بیت(ع) و راهنمایی مراجع، علما و اندیشمندان بیان می‌کند.

همچنین فصل چهارم کتاب «راههای مقابله با تهاجم فرهنگی به خانواده مسلمان»، نقش نظام حاکم در تربیت ملت و خانواده را مورد بررسی قرار داده است.

نویسنده کتاب «راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی به خانواده مسلمان» بر این باور است که دولت‌ها و نهادهای دولتی نقش بسزایی در اعتلای ملت و مقابله با الحاد، کفر و تهاجم فرهنگی دارند و در بخشی از این اثر به تمجید از نقش امام خمینی(ره) در تأسیس حکومت اسلامی و مواجهه با تهاجم فرهنگی می‌پردازد.

انتهای پیام
captcha