تأیید برنامه‌های دولت اندونزی برای تقویت نظام مالی اسلامی و صنعت حلال
کد خبر: 4097921
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳

تأیید برنامه‌های دولت اندونزی برای تقویت نظام مالی اسلامی و صنعت حلال

بانک سیاریا اندونزی، تعهدات مالی دولت این کشور را برای تبدیل شدن به یکی از مراکز تأمین مالی اسلامی جهان از طریق معرفی چهار برنامه برای تقویت این اکوسیستم در اندونزی و خارج از کشور تأیید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از PR News Wire، اریک زهیر، وزیر شرکت‌های دولتی اندونزی به وزارتخانه‌های این کشور دستور داده تا چهار برنامه ویژه را برای تشکیل این اکوسیستم آماده کنند.

این برنامه‌ها عبارتند از توسعه بازار صنعت حلال در داخل و خارج از کشور،  توسعه صنعت تأمین مالی اسلامی، سرمایه‌گذاری در حوزه کارآفرینان محلی و رشد اقتصاد شرعی در روستاها.

زهیر با اشاره به این موضوع که با به رسمیت شناختن پتانسیل اقتصاد اسلامی، اندونزیایی‌ها تنها مصرف‌کننده کالاهای حلال وارداتی نباشند، گفت: ما باید تولید کننده و یک بازیگر جهانی باشیم. با این حال اگر سیستم مالی شرعی قوی نداشته باشیم، این غیرممکن خواهد بود.

بر اساس گزارش شاخص وضعیت اقتصاد جهانی اسلامی، اندونزی به طور مداوم رشد چشمگیری داشته است. در سال 2019، این کشور یکی از 10 کشور برتر اقتصاد اسلامی جهان بود. در سال 2020، این رتبه رشد کرد و اندونزی را در بین پنج کشور برتر قرار داد.

انتهای پیام
captcha