ابراهیم حاتمی‌کیا با «قهوه اسپرسو» به «خط پایان» می‌رسد + فیلم
کد خبر: 4100114
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱

ابراهیم حاتمی‌کیا با «قهوه اسپرسو» به «خط پایان» می‌رسد + فیلم

در پایان هفته فیلم‌های ایرانی روی آنتن شبکه‌های مختلف سیما می‌رود. در این میان دو فیلم «چ» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا و «خط پایان» به کارگردانی محمدعلی طالبی از جمله آثاری هستند که دیدن دوباره آنها خالی از لطف نیست.

به گزارش ایکنا، فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «خط پایان»، «قهوه اسپرسو»، «چشمان بیدار بمون»، «قبر مشترک»، «چ» و... پنج‌شنبه و جمعه 26 و 27 آبان از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

شبکه یک سیما

فیلم سینمایی «خط پایان» به کارگردانی محمدعلی طالبی، پنجشنبه 26 آبان ساعت 23:15 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. این فیلم درباره خلیل سمندر کارگر یک کارگاه تولیدی است که شیفته دوچرخه سواری و عضویت در باشگاه ایران جوان است. او با وساطت هوشنگ، فرزند محمدی رییس باشگاه ایران جوان، به عنوان ذخیره وارد باشگاه و در مسابقه‌ای اول می‌شود. اما به دلیل ناراحتی قلبی از شرکت در مسابقات آسیایی تهران باز می‌ماند. در همین زمان عوامل قراب رییس باشگاه کاخ، که وابسته به دربار است، با اتومبیل محمدی را مصدوم می‌کنند. او به دلیل ضربه مغزی، بستری می‌شود. خلیل سمندر و دوچرخه سواران باشگاه ایران جوان برای تأمین هزینه درمان او مسابقه‌ای ترتیب می‌دهند. پرویز پورحسینی، ایرج طهماسب و حمید جبلی در فیلم سینمایی «خط پایان» هنرنمایی کرده‌اند.

شبکه دو سیما

فیلم تلویزیونی «قهوه اسپرسو» به کارگردانی رضا بهشتی، پنج‌شنبه 26 آبان ساعت 23:30 از شبکه دو سیما پخش می‌شود. این فیلم داستان نقشه جاسوسی 2 مأمور موساد به نام‌های پروانه و نسرین با همدستی سعید اشرف‌نژاد در بندر مارسی است. سی دی‌های برنامه سازمان انرژی اتمی در دست دکتر آرامی است که از اعضای گروهک ضد انقلاب بوده ولی توبه کرده است و پروانه و نسرین سعی دارند با نزدیک شدن به دکتر سی دی ها را به دست آورند. عبدالرضا اكبري، نسرين مقانلو، سعيد داخ، سپيده خداوردي، مينا جعفرزاده و خسرو بامداد در فیلم تلویزیونی «قهوه اسپرسو» هنرنمایی کرده‌اند.

ابراهیم حاتمی‌کیا با «قهوه اسپرسو» به «خط پایان» می‌رسد

فیلم تلویزیونی «چشمان بیدار بمون» به کارگردانی کاظم معصومی، جمعه 27 آبان ساعت 23:30 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. این فیلم داستان جواد، جوانی از اهالی کرمانشاه است که قبلا عضو سپاه پاسداران بوده اما از آن راه برگشته و اکنون به حزب کمولۀ ضد انقلاب پیوسته و با آنان همکاری می‌کند. وی که توانسته عملکرد قابل توجهی از خود نشان دهد، در مدت کوتاهی به یکی از افراد مورد اعتماد ضد انقلاب بدل شده که در تصمیم گیری‌های مهم از نظراتش استفاده می‌شود. خانواده جواد و همچنین نامزدش به خاطر پیوستن او به ضد انقلاب، او را طرد کرده‌اند. پس از اینکه چندین عملیات و جلسه ضد انقلاب لو می‌رود، در یک عملیات جواد به دست نیروهای سپاه پاسداران دستگیر می‌شود. جلیل بشتام، ندا قاسمی، مهرداد بنکداری و سعید جمشیدی در این تله فیلم بازی کرده‌اند.

شبکه سه سیما

فیلم تلویزیونی «قبر مشترک» به کارگردانی رضا درگزی، پنجشنبه 26 آبان ساعت 10 از شبکه سه سیما پخش می‌شود. این فیلم داستان زن و مردی است که می‌خواهند از هم جدا شوند و خانم تقاضا داده تا نصف مال همسرش آقا سیف‌الله مال او شود. درگیری آنها بالا می‌گیرد. آقا سیف‌الله بدهی به شخصی داشت که تصمیم گرفت با دادن سند قبری که قبلاً خریده طرف را راضی کند. ناگهان آنها متوجه می‌شوند که این قبر حدود 160 میلیون می‌ارزد این قبر 2 طبقه است و 1 طبقه برای خانم و یک طبقه برای آقا سیف‌الله است و او برای فروش آن نیاز به رضایت خانمش دارد. حمید لولایی و مریم امیرجلالی در فیلم تلویزیونی «قبر مشترک» هنرنمایی کرده‌اند.

شبکه نمایش

فیلم سینمایی «حالا چه شود» به کارگردانی محمد جعفری هرندی، پنجشنبه 26 آبان ساعت 11 از شبکه نمایش پخش می‌شود. در این فیلم خواهیم دید: در کنار یک هتل بزرگ خانه‌ای قدیمی مثل یک وصله ناجور قرار دارد. مالکی درصدد خریدن خانه برمی‌آید، اما پیرزن صاحب خانه، راضی به فروش آن نیست. مالکی به طریقی با فرزندان پیرزن رابطه برقرار می‌کند تا بلکه موفق به خرید خانه شود. جمشید مشایخی، زنده یاد شهلا ریاحی، زنده یاد مرتضی احمدی، حسن رضایی و ثریا حکمت در فیلم سینمایی «حالا چه شود» هنرنمایی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «نام و نام خانوادگی» به کارگردانی مهدی رضازاده، پنجشنبه 26 آبان ساعت 13 از شبکه نمایش پخش می‌شود. در این فیلم خواهیم دید: دختر آقای مراد طلبکار به واسطه نام خانوادگی طلبکار هنگام ازدواج با چالش‌های مختلفی روبه‌رو می‌شود و پسر کوچک این خانواده نیز به دلیل همین نام‌خانوادگی دچار مشکلات زیادی در مدرسه می‌گردد و همین موضوع باعث می‌شود پدرشان مراد برای تغییر این نام‌خانوادگی ماجراهای جالبی را از سر بگذراند. میر طاهر مظلومی، نفیسه روشن، حامد وکیلی، علی زرینی و حلیمه سعیدی در این فیلم بازی کرده‌اند.

ابراهیم حاتمی‌کیا با «قهوه اسپرسو» به «خط پایان» می‌رسد

فیلم سینمایی «مهریه بی بی» به کارگردانی اصغر هاشمی، جمعه 27 آبان ساعت 13 از شبکه نمایش پخش می‌شود. در خلاصه داستان فیلم آمده است: بی بی برای نجات کوکب از یک ازدواج اجباری، سند قطعه زمینی را که مهریه اش است برای فروش، به بنگاه معاملات ملکی اسدی می‌برد. دلال دیگری به نام شکوری که از مدت‌ها پیش در پی خرید این زمین بوده، پی می‌برد که بی بی از قیمت واقعی زمینش بی اطلاع است. دو بنگاه‌دار همدست می‌شوند تا زمین را مفت و ارزان از چنگ بی بی در آورند. اما اتفاقاتی پیش می‌آید. علی‌رضا خمسه، جهانبخش سلطانی، سعید امیرسلیمانی، زنده یاد پروین‌دخت یزدانیان و کمند امیرسلیمانی در فیلم سینمایی «مهریه بی بی» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

ابراهیم حاتمی‌کیا با «قهوه اسپرسو» به «خط پایان» می‌رسد

شبکه افق

فیلم سینمایی «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا، جمعه 27 آبان ساعت 18 از شبکه افق پخش خواهد شد. در خلاصه داستان فیلم آمده است: در اواخر مرداد سال ۱۳۵۸، دکتر مصطفی چمران از طرف دولت موقت مأموریت پیدا می‌کند به پاوه برود و درگیری داخلی به‌وجود آمده در آنجا را خاتمه دهد. سه رأس درگیری موردنظر را مردم پاوه، کردهای جدایی‌طلب و رزمندگان پاسدار تشکیل می‌دهند. چمران با تکیه بر نگاه عرفانی و بینش صلح‌جویانه‌اش، هم باید در برابر جسارت و میل به عدالت‌طلبی اصغر وصالی به عنوان فرمانده پاسداران مستقر در پاوه مقاومت کند و هم دکتر عنایتی به عنوان رئیس کردهای شورشی را قانع کند که دست از درگیری بردارد. فریبرز عرب نیا، سعید راد، مریلا زارعی و بابک حمیدیان در فیلم سینمایی «چ» ایفای نقش کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha