اجرای هفتمین دوره طرح «زائران حرم حسینی»
کد خبر: 4108917
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۷

اجرای هفتمین دوره طرح «زائران حرم حسینی»

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از اعزام 530 نفر از کادر بهداشت و درمان به عتبات عالیات در قالب طرح «زائران حرم حسینی» خبر داد.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای امینانه نیات واقفان، هفتمین دوره طرح «زائران حرم حسینی» از محل عواید موقوفات دارای درآمد (سال جاری) مرتبط، در دی‌ماه جاری برگزار می‌شود و طی آن 530 نفر از مشتاقان زیارت ائمه اطهار(ع) مدفون در کشور عراق، به عتبات عالیات اعزام خواهند شد.

عادل با بیان اینکه طرح «زائران حرم حسینی» با هدف اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان و با رویکرد شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی از آثار و برکات وقف اجرا می‌شود، تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه به پاس تکریم و تجلیل از زحمات بی‌دریغ کادر بهداشت و درمان که جهادگونه در امر مبارزه با ویروس منحوس کرونا فعالیت کرد‌ه‌اند، هفتمین دوره از اجرای طرح زائران حرم حسینی را به این عزیزان اختصاص داده است.

وی افزود: مطابق اطلاعات و آمار اخذشده از سامانه جامع بانک اطلاعات و مدیریت موقوفات و اماکن متبرکه، بیش از 783 موقوفه دارای درآمد و 1166 نیت واقف مرتبط با موضوع اعزام زائر به عتبات عالیات وجود دارد که بیشترین فراوانی تعداد موقوفات مرتبط با طرح در استان‌های تهران و کرمان و کمترین آن در استان‌های سیستان و بلوچستان و چهارمحال و بختیاری است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: شناسایی افراد واجد شرایط با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی و ادارات کل بهداشت و درمان استان‌ها انجام شده است.

وی با اشاره به تقویت برنامه‌های فرهنگی در طول اجرای طرح و بیان توجه به اثرات معنوی زیارت در زندگی زائران، از حضور مستمر روحانی کاروان از مبدأ حرکت تا مقصد، اجرای مراسم بدرقه در بقاع متبرکه (چاووشی خوانی، اسپندگردانی و ...)، زیارت دسته‌جمعی، تجمع زائران در اماکن مقدسه و بهره‌مندی از موعظه وعاظ مطرح کشوری، توزیع بسته‌های فرهنگی و دیگر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در طول برگزاری طرح خبر داد.

تعداد 1250 نفر از کادر بهداشت و درمان و مبلغان جهادی فعال در تغسیل و تدفین اموات کرونایی، در آبان‌ماه سال گذشته و در قالب طرح زائران حرم رضوی به مشهد مقدس اعزام شدند.

یادآور می‌شود، برخی از موقوفات شاخص مرتبط با طرح «زائران حرم حسینی» شامل حاج محمد حسن تاجر، ميرزا محمدعلی خان وزير، ميرزا محمدعلی آبادی وزير، حاج ابوالقاسم تنباكوفروش(تهران)، حاج ميرزا ابراهيم آقا مجتهد خويی(خوی)، مزرعه طاهرآباد، زهرا خانم(کرمان)، حاج محمدحسين و محمدرضا حكاك، شمس الحاجيه(مشهد)، ميرزايوسف(بابل)، حاجی عباسقلی تاجرساروی(ساری)، سرای شاه عباسی(کرمانشاه)، عبدالغفور(سبزوار)، زائرحسين ريزی جم(بوشهر)، حاجی غلامحسين خان دنبلی، حاجيه خديجه خانم قائم‌مقامی(تبریز)، شيخ محمدهادی(بیرجند)، حاج خدا كرم(همدان)، هادی صباغ(نهاوند)، حاج آقا محسن عراقی(شازند)، سلطان حميدميرزا(خنداب)، ميرزاسليمان خان ركن‌الملك (اصفهان) می‌شود.

انتهای پیام
captcha